تاریخ انتشار : شنبه 21 اردیبهشت 1398 - 18:39
کد خبر : 38920

ایران بر جایگاه نخست اثرگذاری علمی خاورمیانه تکیه زد

ایران بر جایگاه نخست اثرگذاری علمی خاورمیانه تکیه زد

پایگاه اینترنتی SJR تازه‌ترین رتبه‌بندی کشورهای خاورمیانه را در اثرگذاری علمی منتشر کرده است که در این بین نام ایران در صدر فهرست دیده می‌شود. جارستان :به گزارش پایگاه اینترنتی SJR با انتشار تازه‌ترین رتبه‌بندی کشورهای خاورمیانه در سال ۲۰۱۷ ، اعلام کرده است که کشور ایران با ارائه ۵۴ هزار و ۳۸۸ مدرک علمی

پایگاه اینترنتی SJR تازه‌ترین رتبه‌بندی کشورهای خاورمیانه را در اثرگذاری علمی منتشر کرده است که در این بین نام ایران در صدر فهرست دیده می‌شود.

جارستان :به گزارش پایگاه اینترنتی SJR با انتشار تازه‌ترین رتبه‌بندی کشورهای خاورمیانه در سال ۲۰۱۷ ، اعلام کرده است که کشور ایران با ارائه ۵۴ هزار و ۳۸۸ مدرک علمی در صدر کشورهای خاورمیانه در زمینه اثرگذاری علمی قرار گرفته است.
این پایگاه مدارک علمی قابل قبول کشور ایران را ۵۱ هزار و ۶۱۴ مدرک و تعداد استنادها به ایران را ۲۸ هزار و ۸۱۳ استناد اعلام کرده است.
بر اساس گزارش این پایگاه، کشورهای ترکیه، عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی، مصر و امارات متحده عربی به ترتیب با ارائه ۴۲ هزار و ۴۰۵ ، ۲۰ هزار و ۶۴۴، ۲۰ هزار و ۳۹۱، ۱۸ هزار و ۳۰ و پنج هزار و ۹۱۴ مدرک علمی رتبه های دوم تا ششم را بعد از ایران به خود اختصاص دادند.
همچنین کشورهای عراق، قطر، اردن، لبنان و عمان به ترتیب با ارائه سه هزار و ۹۰۲، سه هزار و ۵۶۴، سه هزار و ۲۲۸، دو هزار و ۹۱۲ و یک هزار و ۶۶۷ مدرک علمی در رتبه های هفتم تا یازدهم قرار دارند.
بر اساس این گزارش رتبه های ۱۲ تا ۱۶ این رتبه‌بندی نیز متعلق به کشورها کویت، فلسطین، بحرین، یمن و سوریه به ترتیب با ارائه یک هزار و ۵۸۰ ، ۷۴۰، ۵۰۳، ۴۵۱ و ۴۲۳ مدرک علمی است.
SJR یک پورتال عمومی شامل مجلات و شاخص های علمی کشور است که از اطلاعات موجود در پایگاه داده اسکوپوس گرفته شده است، از این شاخص ها می توان برای ارزیابی و آنالیز دامنه های علمی استفاده کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.