تاریخ انتشار : شنبه 14 اردیبهشت 1398 - 18:53
کد خبر : 38675

صادرات ۱۰ میلیون اصله درخت و گل تولیدی گیلان

صادرات ۱۰ میلیون اصله درخت و گل تولیدی گیلان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سالانه ۱۰ میلیون اصله درخت و درختچه زینتی، گیاهان آپارتمانی و شاخه گل تولیدی استان به خارج از کشور صادر می‌شود. منوچهر پارسافر داشت: بیش از سه و نیم میلیون گلدان گل، سه میلیون شاخه گل و ۲۳ میلیون اصله درخت و درختچه زینتی در ۵۸ و نیم

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سالانه ۱۰ میلیون اصله درخت و درختچه زینتی، گیاهان آپارتمانی و شاخه گل تولیدی استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

منوچهر پارسافر داشت: بیش از سه و نیم میلیون گلدان گل، سه میلیون شاخه گل و ۲۳ میلیون اصله درخت و درختچه زینتی در ۵۸ و نیم هکتار گلخانه و ۴۸۸ هکتار فضای باز گیلان تولید می‌شود.
وی افزود: ارزش اقتصادی این مقدار گل و گیاه زینتی تولیدی در استان بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان است.
پارسافر شهرستان‌های رودسر، املش، لنگرود، آستانه اشرفیه، لاهیجان، صومعه سرا، رشت، بندرانزلی و تالش را از مناطق تولید گل و گیاه زینتی در گیلان ذکرکرد.
وی ادامه داد: کشورهای حاشیه خلیج فارس، آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان از مشتریان گل و گیاه زینتی گیلان هستند. 
وی با اشاره به توسعه گلخانه‌ها در برنامه ششم توسعه خاطرنشان کرد: تا دو سال آینده ، ۹۲ هکتار بر فضای گلخانه‌ای استان افزوده می‌شود.
شش هزار بهره بردار در گیلان به تولید گل و گیاه زینتی مشغول هستند.
به گزارش ایرنا اولین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه نیز با توجه به پتانسیل و توانمندی بخش چابکسر شهرستان رودسر در تولید درختان و درختچه های زینتی، نهم اردیبهشت ماه جاری در فضایی به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع در دو بخش سالن و فضای باز افتتاح و در آن گیاهان گلدار آپارتمانی، شاخه بریده، کاکتوس، ساکولنت ها، ادوات و نهاده‌های کشاورزی به نمایش گذاشته شد.
در این نمایشگاه طراحان و مسئولان فضای سبز شهرهای بزرگ کشور و تولیدکنندگان بزرگ ترین مجتمع گلخانه ای استان و همچنین تاجران کشورهای عراق ، ترکمنستان ، افغانستان ، گرجستان و ارمنستان که به طور عمده مصرف کنندگان محصولات منطقه هستند ، حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.