تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 - 11:26
کد خبر : 38553

آغاز چین بهاره برگ سبز چای در شمال کشور

آغاز چین بهاره برگ سبز چای در شمال کشور

چایکاران استان های گیلان و مازندران، برای چیدن برگ‌های سبز چای ، راهی باغ‌ها شدند. جارستان :رئیس سازمان چای کشور گفت: چایکاران امید دارند امسال از ۲۵ هزار هکتار باغ چای، ۱۱۵ هزار تن برگ سبز برداشت کنند که ۴۵ هزار تن آن مربوط به چین بهاره است.حبیب جهانساز ادامه داد: برداشت برگ سبز چای

چایکاران استان های گیلان و مازندران، برای چیدن برگ‌های سبز چای ، راهی باغ‌ها شدند.

جارستان :رئیس سازمان چای کشور گفت: چایکاران امید دارند امسال از ۲۵ هزار هکتار باغ چای، ۱۱۵ هزار تن برگ سبز برداشت کنند که ۴۵ هزار تن آن مربوط به چین بهاره است.
حبیب جهانساز ادامه داد: برداشت برگ سبز چای باغ‌های شمال کشور هر سال از اول اردیبهشت آغاز می‌شد اما امسال به علت بارش شدید باران و سرمای هوا ، یک هفته به تاخیر افتاد.
وی اعلام کرد: تاکنون صاحبان ۱۲۰ کارخانه چایسازی در استان‌های گیلان و مازندران برای خرید برگ سبز چای از چایکاران، با این سازمان قرارداد بستند که پیش بینی می‌شود این تعداد در روز‌های آینده به ۱۶۰کارخانه برسد.
جهانساز با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی بهای خرید تضمینی برگ سبز چای در سال زراعی کنونی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصاد؛ امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک با ۲۰درصد افزایش ۳۲ هزار و ۷۵۰ریال و درجه دو با ۲۱درصد افزایش، ۱۸هزار و ۴۹۲ ریال تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته ۱۱۲ هزار و ۷۰۰ تن برگ سبز چای از باغ های گیلان و مازندران برداشت و از این میزان ۲۵ هزار و ۶۰۰ تن چای خشک با کیفیت در کارخانه های چایسازی تولید شد. 
برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود. ایرنا/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.