تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 - 17:39
کد خبر : 38269

پیش‌بینی برداشت ۱۲۰۰تن کلزا در رودبار

پیش‌بینی برداشت ۱۲۰۰تن کلزا در رودبار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: پیش بینی می‌شود برداشت محصول کلزا در سال جاری حدود ۱۲۰۰ تن باشد. رضا پور خانعلی با بیان اینکه سال گذشته ۸۰۰هکتار از راضی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافت و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل خود با رشد ۸بربرای مواجه بوده است، گفت: توسعه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: پیش بینی می‌شود برداشت محصول کلزا در سال جاری حدود ۱۲۰۰ تن باشد.

رضا پور خانعلی با بیان اینکه سال گذشته ۸۰۰هکتار از راضی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافت و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل خود با رشد ۸بربرای مواجه بوده است، گفت: توسعه کشت کلز از سیاست‌های مهم وزارت کشاورزی است و ما نیز برآنیم برای تحقق این هدف مهم کشت کلزا را در سالجاری چند برابر کنیم.

وی افزود: ۹۰درصد سطح زیر کشت این محصول در شهرستان بصورت دیم و ۱۰درصد بصورت آبی توسط ۱۷۷ کشاورز کشت می‌شود.

خانعلی پور خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود برداشت محصول کلزا در سال جاری حدود ۱۲۰۰ تن باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار عنوان کرد: کلزا در بخش رحمت آباد در روستاهای شیرکوه، اسطلخ جان، خاصکول، کلایه، نصفی، رودآباد، میان‌لات، ایلات‌اوبه، فتحکوه، شهران، توتکابن و در رستم آّباد در روستاهای جمشیدآباد، شمام، پشته، کلورز، جوبن، لویه و دارستان کشت می‌شود و تقریبا ۱۸ روستا در شهرستان رودبار زیر کشت کلزا هستند.

پورخانعلی گفت: کمک های حمایتی که از طرف دولت برای کشاورزان در نظر گرفته شده است شامل تامین به موقع بذر، انواع کودها اعم از فسفاته، پتاسه و اوره است. همچنین برای اولین بار استفاده از کود سولفات آمونیوم در زمان داشت تهیه شد و بعنوان کود سرک مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه زمان برداشت محصول کلزا از اواخر اردیبهشت تا اواسط خردادماه است، گفت: توسعه کشت کلزا و دیگر گیاهان دانه‌های روغنی موجب کاهش وابستگی کشور به واردات روغن می‌شود.  ایسنا/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.