تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 فروردین 1398 - 21:18
کد خبر : 38161

استاندار گیلان خبر داد: اجرای طرح «نظارت مردم بر دولت از طریق سازمان های مردم نهاد» در گیلان

استاندار گیلان خبر داد: اجرای طرح «نظارت مردم بر دولت از طریق سازمان های مردم نهاد» در گیلان

استاندار گیلان، از اجرای طرح «نظارت مردم بر دولت از طریق سازمان های مردم نهاد» طی هفته های آینده خبر داد و اضافه کرد: باید ساز و کار نظارت مردم بر دولت را ایجاد کنیم. جارستان: مصطفی سالاری در نشست هم اندیشی با جوانان نخبه و فرهیخته استان گیلان که به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و

استاندار گیلان، از اجرای طرح «نظارت مردم بر دولت از طریق سازمان های مردم نهاد» طی هفته های آینده خبر داد و اضافه کرد: باید ساز و کار نظارت مردم بر دولت را ایجاد کنیم.

جارستان: مصطفی سالاری در نشست هم اندیشی با جوانان نخبه و فرهیخته استان گیلان که به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه وجود جوانان مصمم و با اراده وظیفه مسئولان را در قبال جامعه سنگین تر می کند، گفت: بی تردید با کمک جوانان می توانیم از عهده انتظارات بحق مردم برآییم.

وی عمده مطالبات جوانان را معیشتی دانست و اظهار کرد: درست نیست که همه گرفتاری ها را در مسائل روزمره زندگی خلاصه کنیم و از تعالی اندیشه باز بمانیم. اگر جوانان دغدغه های کلان تر و همه جانبه تر داشته باشند، قطعا مسئله معیشت در ذیل آن حل خواهد شد.

استاندار گیلان ادامه داد: جوانان که باید نگاه متعالی و بلندمدت به مسائل کشور و جامعه خودشان داشته باشند، در اشتغال متوقف شده اند و این توقف ناشی از قصور جوانان نیست، بلکه ما مکلف هستیم نارسایی هایی را که متوجه جوانان است رفع کنیم و برای حل مشکلات جامعه گام های جدی برداریم.

سالاری خواستار جدیت، مطالبه گری و استفاده از خرد جمعی برای پیشبرد امور شد و عنوان کرد: در راستای بهره برداری بهتر از ظرفیت های استان برای اشتغال، درآمدزایی توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی و بهره وری نیروی کار در ادارات و دستگاه ها باید ساز و کار نظارت مردم بر دولت را ایجاد کنیم. در واقع مردم باید بتوانند به صورت دقیق و منسجم مسائل و نقطه نظرات خودشان را به دستگاه ها منتقل کنند و دستگاه ها نیز ملزم به پاسخگویی باشند.

وی از اجرای طرح «نظارت مردم بر دولت از طریق سازمان های مردم نهاد» طی هفته های آینده خبر داد و اضافه کرد: براساس شیوه نامه تهیه شده که به زودی ابلاغ خواهد شد، طی تفاهم نامه ای، سمن ها در حوزه تخصصی خودشان پل ارتباطی بین مردم و دستگاه ها خواهند شد و دستگاه ها مکلف به پاسخگویی در فضای عمومی و مجازی می شوند.

این مقام مسئول استان گیلان را دارای مواهب طبیعی ممتاز و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی ویژه دانست و یادآور شد: باید از این ظرفیت خدادادی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بهترین و بیشترین استفاده را داشته باشیم. در این راستا ۱۴ محور اصلی توسعه گیلان را تدوین و سه اولویت را مشخص کردیم.

نماینده عالی دولت در گیلان کشاورزی، گردشگری و تجارت را اولویت های استان دانست و گفت: حاصلخیزی خاک و بارش های فراوان زمینه خوبی را برای تولید محصولات کشاورزی در استان گیلان فراهم کرده است. در حوزه گردشگری نیز از استان گیلان به عنوان مقصد گردشگری داخلی و خارجی به واسطه برخورداری از جاذبه های طبیعی یاد می شود. همچنین امروز شرایط مناسبی برای تجارت با کشورهای حاشیه دریای خزر داریم و میزان مبادلات بازرگانی ما با همسایگان خزر رشد ۶۰ درصدی داشته است.

وی بهره برداری از راه آهن قزوین – رشت، احداث بنادر جدید در انزلی و آستارا، لایروبی انهار، افتتاح و تکمیل بیمارستان ها، سدهای در دست ساخت و… را از جمله زیرساخت های توسعه ای استان دانست و تاکید کرد: شبکه ریلی آستارا – آستارا راه اندازی شده و امیدواریم با بهره برداری از راه آهن رشت – آستارا گام جدی در تکمیل کریدور شمال – جنوب برداریم.

سالاری با بیان اینکه از دو هزار آب بندان گیلان ۷۰۰ آب بندان را برای گردشگری، آبزی پروری و پرورش پرندگان آبی هدف گذاری کردیم، متذکر شد: آب بندان های گیلان علاوه بر اینکه می توانند سه برابر ظرفیت فعلی آب ذخیره کنند و بیش از ۲.۵ برابر ظرفیت سد شفارود بدون هیچ گونه عارضه زیست محیطی تامین آب کشاورزی داشته باشند، می توانند کانون اشتغالزا برای جوانان باشند.

استاندار گیلان با اشاره به طراحی گیل پارک ها در مجاورت محورهای اصلی و فرعی و روستایی، افزود: ۷۰۰ گیل پارک در قالب واحدهای گردشگری با معماری گیلانی در سال جاری عملیاتی خواهد شد و ظرفیت خوبی برای اشتغال است.

وی تخریب محیط زیست و تغییر کاربری غیر مجاز زمین های کشاورزی را از جمله پیامدهای منفی ورود برنامه ریزی نشده گردشگران به گیلان دانست و یادآور شد: روستاییان می توانند در محدوده طرح هادی اقامتگاه های بوم گردی احداث و کسب درآمد کنند. البته سرفصل آموزش بوم گردی روستایی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای تدوین شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امکان معرفی واحدهای بوم گردی در فضای مجازی و رزرو الکترونیکی واحدها فراهم شده است، اظهار کرد: دهکده های گردشگری جنگلی و دریایی و شناگاه های استان ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال دائم دارند.

وی تحول صنعت چای، احیای صنعت ابریشم و بهبود بسته بندی و بازاریایی محصول برنج را از جمله برنامه های پیش رو دانست و عنوان کرد: رویدادهای ورزشی عمومی و همگانی باید در همه جای استان فراگیر و مسابقات ورزشی تا سطح قهرمانی استان برگزار شود. به دنبال احداث زمین فوتبال در روستاهای بالای ۶۰۰ هزار نفر هستیم.

سالاری با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبارات پژوهشی به پایان نامه ها و رساله های با موضوع کشاورزی، گردشگری و تجارت به عنوان اولویت های استان تخصیص پیدا خواهد کرد، گفت: راهکار افزایش بهره وری نیروی انسانی در دستگاه ها نظارت مردم از طریق سازمان های مردم نهاد، تشکل های صنفی، احزاب و رسانه هاست.

استاندار گیلان از برگزاری نشست ماهانه با جوانان خبر داد و تاکید کرد: حضور جوانان و بانوان در مناصب مدیریتی را با جدیت دنبال خواهیم کرد. همچنین مجمع مشورتی جوانان در شهرستان ها راه اندازی خواهد شد لذا کارگروه های این مجمع مشورتی متناسب با شرایط شهرستان ها انتخاب شود.

وی از جوانان خواست رویکرد کارآفرینی داشته باشند و تصریح کرد: هرگز در ورود و ارتقای افراد در دستگاه ها به دنبال تبعیض نبودم، زیرا استفاده از افراد بدون شایسته سالاری اداره امور جامعه را ضعیف می کند. مبارزه با فساد نیز باید برای اصلاح امور باشد؛ نه انتقام گیری و سیاسی کاری لذا در این راستا آمادگی پذیرش هرگونه نظارت و نقد را داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.