تاریخ انتشار : یکشنبه 25 فروردین 1398 - 21:43
کد خبر : 37985

مرگ بیش از دو هزار قطعه بچه ماهی در آستانه اشرفیه

مرگ بیش از دو هزار قطعه بچه ماهی در آستانه اشرفیه

به دلیل آلودگی رودخانه حشمت رود (سالارجوب) بیش از دو هزار قطعه بچه ماهی استخوانی در آستانه اشرفیه تلف شدند. جارستان: جعفر میرزایی رئیس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه روز یکشنبه اظهار داشت: اواخر اسفندماه سال گذشته به دلیل شکستگی دریچه کانال جمع آوری آب های سطحی واقع در ضلع شمالی میدان سید جلال الدین

به دلیل آلودگی رودخانه حشمت رود (سالارجوب) بیش از دو هزار قطعه بچه ماهی استخوانی در آستانه اشرفیه تلف شدند.

جارستان: جعفر میرزایی رئیس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه روز یکشنبه اظهار داشت: اواخر اسفندماه سال گذشته به دلیل شکستگی دریچه کانال جمع آوری آب های سطحی واقع در ضلع شمالی میدان سید جلال الدین اشرف (ع) و در مجاورت پل، جریان آب رودخانه سالارجوب با مشکل روبرو شد.
وی با بیان اینکه قسمتی از سیستم فاضلاب شهری آستانه اشرفیه (اگو) نیز به این رودخانه متصل است، افزود: بروز چنین مشکلی موجب پایین آمدن اکسیژن محلول آب این رودخانه، آلودگی آب و خفگی بچه ماهیان رودخانه حشمت رود شد.
به گفته میرزایی؛ به دنبال مرگ بچه ماهیان، محیط زیست شهرستان اقدام به پیگیری کرد و ضمن اعلام تذکرات کتبی به شهرداری آستانه اشرفیه، خواستار رفع مشکلات مربوط به دریچه کانال جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب شهری این منطقه شد.
وی ادامه داد: با وجود تذکرات داده شده به شهرداری و متولیان امر، در مرحله اول اقدامی در خصوص استحکام سازی دریچه و دیواره های رودخانه حشمت رود صورت نگرفت و همین غفلت نیز موجب شد که طی چند روز اخیر، شاهد خفگی و مرگ دوباره بچه ماهیان این منطقه بودیم.
به گزارش ایرنا،وی به تأکیدات اداره محیط زیست برای استحکام سازی دیواره رودخانه حشمت رود و همچنین کانال جمع آوری آب های سطحی این رودخانه اشاره کرد و گفت: پس از اعلام مجدد شکایت محیط زیست، شهرداری آستانه اشرفیه در حال تکمیل، دیواره سازی و بازسازی دریچه رودخانه است و در صورت عدم اجرای مناسب این طرح، مربوطه را با جدیت در محاکم قضایی دنبال می کنیم.
میرزایی با یادآوری به فرارسیدن فصل تخم ریزی ماهیان استخوانی افزود: با مشاهده ماهیان مرده در رودخانه حشمت رود، ماموران اداره محیط زیست و همچنین ناجا ، مسیر این رودخانه را از جمع آوری ماهی های مرده پاکسازی کرده و از فروش آنها در بازار جلوگیری کردند.
رودخانه حشمت رود (سالارجوب) یکی از رودهای مهم آستانه اشرفیه است که از داخل شهر می گذرد و از نظر زیست محیطی و همچنین آب رسانی به اراضی کشاورزی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
آستانه اشرفیه در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.