تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مهر 1397 - 23:35
کد خبر : 36594

نگاهی به انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

نگاهی به انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان گیلان

انگیزه حضور در پای صندوقهای رای برای نشان دادن انسجام و همدلی اعضا برای صیانت از حیثیت سازمان و جایگاه مهندسان در عرصه خدمت رسانی و حفظ منافع مصرف کنندگان نهایی است

انتخابات هشتمین دوره نظام مهندسی از این حیث حایز
اهمیت است که ابلاغیه های وزیر راه و شهرسازی به زعم حرفه مندان بر خلاف قوانین و مقررات بوده و در جهت تضعیف سازمان است. انگیزه حضور در پای صندوقهای رای برای نشان دادن انسجام و همدلی اعضا برای صیانت از حیثیت سازمان و جایگاه مهندسان در عرصه خدمت رسانی و حفظ منافع مصرف کنندگان نهایی است. در انتخاباتی که ابلاغیه وزارتخانه برای کاندیداتوری تعداد کاندیداها را بسیار محدود کرده و حتی در برخی رشته ها کاندیدای واجد شرایط با شرایط اعلامی پیدا نشده، از هم اکنون میتوان جایگاه هر سه نامزد رشته معماری آقایان یل در میان ، کاظمی و احمدزاده ، در رشته مکانیک آقای رجبی را در هیات مدیره پیش بینی کرد. همچنین در رشته شهرسازی بخت بیشتری برای موسوی و در رشته برق شانس بیشتر برای آقایان نصر و علیپور قایل شد.در رشته نقشه برداری همچون دوره گذشته شاهد رقابت شدید بین آقایان بدوی و پور واحدی هستیم. که چه بسا این بار پور واحدی گوی سبقت را از بدوی ربوده و به عضویت هیات مدیره درآید.
‎و اما رقابت اصلی و تعدد کاندیدا را همچون همیشه در رشته عمران شاهد هستیم. بررسی ها نشان میدهد آقایان مقدادی، قاسمیان و پورغفار جایگاه تثبیت شده ای دارند و رقابت برای بدست آوردن سه کرسی دیگر بین سایر کاندیداها در جریان است. به احتمال فراوان در این دوره شاهد خداحافظی دو نفر از اعضای فعلی هیات مدیره و جایگزینی افراد جدید باشیم.
‎از بین کاندیداهای موجود باید شانس محمدرضا حق پناه که مورد حمایت افراد صاحب نفوذ بوده و همچنین ارتباط گسترده ای با اعضای سایر شهرها دارد، را بیش از سایر کاندیداها برشمرد. تسلط به قوانین شاید اصلی ترین شاخصه حق پناه باشد که کمتر کسی آن را کتمان میکند.
‎ایرج پورنصیری عضو فعلی هیات مدیره که مورد وثوق اعضا می باشد و همواره در جهت رفع مشکلات همه دوستان خود بوده نیز شانس بسیار خوبی جهت عضویت مجدد در هیات مدیره دارد.
‎میلاد نصر عضو فعلی گروه تخصصی بعلت نزدیکی بسیار به ائتلاف جامع مهندسان( دفاتر) شانس بسیار خوبی برای بدست آوردن کرسی هیات مدیره دارد.
‎امیر رهبر و امین قربانی که هر دو عضو گروه تخصصی عمران هستند و هر یک مورد حمایت و منتسب به یک عضو هیات مدیره فعلی هستند، در رده بعدی افراد صاحب شانس قرار دارند.
‎و در نهایت میتوان از ساعد دست پیمان ، حمیدرضا شعبانی و آرش بهار نام بردکه از بختِ اندکی برای عضویت در هیات مدیره برخوردارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.