تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 مرداد 1397 - 20:22
کد خبر : 35417

 استاندار واقعی «گیلان» کیست؟

 استاندار واقعی «گیلان» کیست؟

به قول یکی از مدیران معزول گیلان شما اگر برای سالاری وحی منزل در راستای حقیقت امری بیاوری با مخالفت سعادتی موضوع برای همیشه بایگانی میشود!

 

علیرضا سحرخیز

جارستان- با استانداری مصطفی سالاری در گیلان،بارقه امید در بین نیروهای حامی دولت شعله ورشد تا شاید با زعامت جوانترین استاندار دولت دوازدهم بالاخره نسیم اعتدال در گیلان شروع به وزیدن نماید.

همه چیز خوب شروع شد از انتصاب مشاور جوان نزدیک به جریان دولت تا انتخاب چهار بخشدار جوان وتابو شکنی اداری در استان گیلان.

شکاف بین او وحامیان روحانی در استان با برگزاری جلسات متعدد و ستاد محور در حال مرتفع شدن بود که به ناگاه با پررنگ شدن فردی با عنوان مشاور اجرایی وی مسیر تعامل با نیروهای سیاسی تغییرکرد!

مجید سعادتی مسول دفتر تهران آخرین استاندار بوشهر در دولت احمدی نژاد، پس از روی کارآمدن سالاری جوان در بوشهر سنگ بنای رفاقت با اورا استوار کرد تا بعدها در گیلان به معتمدترین فرد او دراین استان تبدیل شود.

باز تا اینجای کار موضوع حساسیت زا نبود کار از آنجا بحرانی تر شد که تمام مدیران ستادی و کل،فر مانداران و تقریبا همه متنفذین استان برای رسیدن به سالاری باید از کانال سعادتی میگذشتند و کمتر اتفاقی در سپهر سیاسی و اداری استان بدون هماهنگی وی عملی میگردید!

اما سعادتی حلقه مناسب و نزدیک به خود را انتخاب کرد و در نهایت حیرت مسیر انتصابات را هموار!حالا هرکسی دنبال سمت و مقامی میگشت اول از نظر حلقه سعادتی و بعد از گزینش خود او عبور میکرد و به سرمنزل مقصود میرسید!

به قول یکی از مدیران معزول گیلان شما اگر برای سالاری وحی منزل در راستای حقیقت امری بیاوری با مخالفت سعادتی موضوع برای همیشه بایگانی میشود!

همه اینها در کنار اتفاقات ریز ودرشت دیگر کار را بدانجا رسانده که حقیقتانزد بسیاری از فعالین سیاسی منطقه، استاندار واقعی گیلان مشخص نیست!

وجود سازمانی غیر رسمی وتاثیرگذار با محوریت سعادتی در استانداری گیلان و حتی تضاد با سازمان رسمی استانداری شامل معاونت سیاسی و امنیتی و مدیران ستادی همه و همه در مبهم بودن فضای این روزهای دولت تدبیر وامید در گیلان موثر بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.