تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تیر 1397 - 2:46
کد خبر : 35161

شهروندان از مصرف گوشت تازه خودداری کنند

شهروندان از مصرف گوشت تازه خودداری کنند

دکتر بهراد ذاکری، عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت در چهل و نهمین جلسه کمیسیون بهداشت توصیه هایی در خصوص بیماری تب کونگو به شهروندان ارائه کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر نیز با اشاره به مشاهده یک مورد فرد مبتلا به بیماری تب کونگو اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی می توانست آگاه سازی در زمینه این بیماری را زودتر انجام دهد.

بهراد ذاکری با بیان اینکه شهروندان از مصرف گوشت قرمز گرم و تازه پرهیز کنند گفت: شهروندان در صورت ابتلا به تب، درد شدید کمر و گرفتگی گردن به پزشک مراجعه کرده و این موارد جزو علائم بیماری تب کونگو است.

وی با تاکید بر خرید گوشت قرمز از مراکز مجاز افزود: امیدوارم با رعایت موارد بهداشتی مطرح شده در این حوزه مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت تصریح کرد: بیماری تب کریمه کونگو از طریق مصرف مرغ منتقل نمی‌شود.

ذاکری در باره نحوه فعالیت بازارچه های خصوصی در رشت بیان کرد: نوع فعالیت، دلایل موفقیت و یا شکست بازارچه ها باید توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری رشت تحلیل شده و فقط نباید به راه اندازی بازارچه در شهر اکتفا کنیم.

وی با تاکید بر ایجاد بازارچه ها بر اساس نیازسنجی افزود: ایجاد بازارچه های محلی در نقاط مختلف رشت از جمله انتظارات اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا از سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی است.

ذاکری با بیان اینکه در ارائه خدمت به شهروندان باید تعارفات را کنار بگذاریم گفت: حوزه سد معبر باید در کنار بازارچه ها فعال باشد و در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دستفروشان در نقاط مشخصی مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.