تاریخ انتشار : شنبه 19 خرداد 1397 - 0:27
کد خبر : 34130

نصرتی و منتقدان غیرمنصف

نصرتی و منتقدان غیرمنصف

کم‌کم رسم کهنه نقد غیرمنصفانه و باندی نسبت به عملکرد شهردار کلانشهر رشت آغاز شده است، از گلایه های تکراری و دارای مبانی جناحی (بخوانید اقتصادی) برخی از شورانشینان تا صف‌کشی‌های مصنوعی بعضی از رایزنان محیط مدیریت شهری!

 

جارستان: کم‌کم رسم کهنه نقد غیرمنصفانه و باندی نسبت به عملکرد شهردار کلانشهر رشت آغاز شده است، از گلایه های تکراری و دارای مبانی جناحی (بخوانید اقتصادی) برخی از شورانشینان تا صف‌کشی‌های مصنوعی بعضی از رایزنان محیط مدیریت شهری!

نگاهی حتی سطحی به کارنامه مسعود نصرتی شهردار آرام و موقر رشت، به خوبی نماینگر سیر توام با مدیریت منطقی، غیرحذفی و غیرچالشزا در مقوله‌های پیش روی مدیریت شهری است. بازگشت امید و وقار سیستماتیک و البته بالا بردن شانیت مدیران و پرسنل این سازمان در چند ماه اخیر، تلاش برای جبران بدهی‌های میلیاردی و دهشتناک به‌جای‌مانده از دوره مدیریت شهردار ماجراجوی سابق و حالا استارت ده‌ها پروژه بر مبنای نیازسنجی بومی امری مشهود و اثبات شده برای همه نظاره کنندگان این عرصه است.

در کنار اینها وجود شورایی منطقی و کاربلد با وزن قابل اعتنای تقریبی همه اعضای آن (که حتما با این وجود نباید از نقد سازنده آن نیز غافل شد) و تعامل مناسب با بدنه حاکمیتی و دولتی در خور که مصداق بارز آن را باید در فعل و انفعالات اخیر با دستگاه‌های ذیریط دید فرصتی بی‌بدیل برای هموار نمودن مسیر توسعه رشت فراهم کرده است.

صرفنظر از اصلاح پاره‌ای از نقاط ضعف و تفرق‌آمیز سازمان شهرداری که با برخی جابه‌جایی ها و تبیین استراتژی هوشمندانه مرتفع خواهد شد باید مجموعا ضرباهنگ رفتار مدیریتی شهرداری و تیم همراه را تا اینجای کار و در بسیاری زمینه‌ها مثبت قلمداد کرد.

شاید پاشنه آشیل مجموعه مدیریتی شهرداری را در برهه کنونی باید در فسادزدایی و قطع نمودن رانت کوچک و بزرگ برخی ذینفعان در این محمل دانست منافعی که چون خریدار ندارند و به دلیل روش و سلیقه مدیریتی نصرتی بدان بی‌اعتنایی میشود محل بغض و تاخت و تاز محدودی فرصت‌طلب را فراهم کرده است!!

پیش از این شهردار ماجراجوی سابق رشت با انتشار لیست بدهی‌ها و به قول خود دانه‌درشت‌ها قصد القای سلامت و پاکدستی مدیریتی را در سیستم داشت ولی نهایتا اماواگرهای فراوانی ازآن دوران مبهم با حرکت سیاسی و حمایت‌گونه وی از کاندیدای جناح سیاسی مقابل دولت به فراموشی سپرده شد و حالا نصرتی میراث‌دار دوران سونامی فساد در شهرداری رشت گردیده و منتقدین غیرمنصف او را مسبب اتفاقات سالیان ماضی می‌دانند!

غیربومی بودن وی و عدم آشنایی به افکار عمومی هم زمینه‌ساز بروز حرکات معدود انفجاری و تخریب رسانه‌ای را باعث شده است چالشی که شاید با رویکردی دیگر استاندار جوان گیلان هم به زودی از آن بهره‌مند شود و در این حین فقط منافع عمومی و فسادستیزی است که در تاروپود حاشیه‌ها به محاق خواهد رفت.

حضور پررنگتر شهردار در افکار عمومی و بیان همه واقعیت‌ها و افق‌های پیشروی و دستاوردهای محتمل حتما زمینه ساز عبور از این دسیسه بدخواهان را سبب خواهد شد.

در این مقال با شما بیشتر خواهیم گفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.