تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397 - 20:19
کد خبر : 33488

اجازه دهیم رودخانه‌های گیلان نفس بکشند

اجازه دهیم رودخانه‌های گیلان نفس بکشند

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان گفت: پیشنهاد می شودکه بیشتر از شن و ماسه کوهی استفاده شود تا رودخانه‌ها نفس بکشند.

فرهاد دلق‌پوش، در کمیته ساماندهی شن و ماسه گیلان گفت: ذخایر بستر رودخانه محدود است و نیاز به احیا دارد.

وی افزود: با توجه به اقلیم ویژه گیلان و اهمیت مباحث زیست محیطی، همچنین سابقه‌ای که در سوء برداشت‌ها وجود دارد، پیشنهاد می شود که بیشتر از شن و ماسه کوهی استفاده شود تا رودخانه‌ها نفس بکشند.

دلق‌پوش ادامه‌ داد: چالش‌های زیست محیطی در حوزه حفاظت از رودخانه ها دغدغه اصلی کشور است و اگر به این موضوع توجه نشود،برنامه‌های توسعه نیز با مشکل مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه رودخانه‌ها در گیلان همه می‌دانیم که ما با مشکلات گوناگون زیست محیطی مواجه هستیم و اگر دقت نشود این مشکلات به بحران های لاینحل در آینده تبدیل می‌شود،بنابراین باید در موضوع برداشت ها دقت کامل صورت گیرد.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان گفت:در برداشت‌ها باید حجم عملیات مشخص شود و علاوه بر آن محدوده‌ای که مجوز برداشت صادر میشود نیز دقیقا تعیین می‌شود. قاعده‌مندشدن این موارد کمک می کند که تخلفات کاهش یابد و آسیب‌ها مدیریت شود.

دلق پوش با اشاره به ضرورت اصلاح رویه‌های غلط در بخش معدن،ادامه داد:باید طرح راهبردی این موضوع با نگرشی علمی در شورای عالی معادن و شورای برنامه ریزی به تصویب برسانیم و ملاک عمل قرار دهیم.

وی افزود: اصل اساسی ما در سیاست ها و تصمیم‌سازی های جدید این است که عدم تخریب مواهب الهی و ضرورت حفظ منابع، همواره باید در بهره‌برداری از معادن مدنظر باشد.برای انجام این مهم نیز باید مدیریت لازم با مشارکت نهادهای مرتبط صورت پذیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.