تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 - 14:31
کد خبر : 33127

ضرورت استقرار دولت الکترونیک در گیلان

ضرورت استقرار دولت الکترونیک در گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار استقرار و بهره مندی از بستر دولت الکترونیک در استان توسط تمامی دستگاه‌ها شد و گفت:مدیران ارشد استان باید با شفاف سازی بیشتر و استقرار زیرساخت مناسب جهت عملیاتی نمودن این امکان اقدام نمایند.

آیت‌الله فلاحتی در دیدار با کارکنان ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، ضمن تشکر و قدردانی از آنان و خصوصا وزیر جوان و خوشفکر این نهاد، اظهار کرد:ایرانیان نزدیک به سه هزار سال قبل از روش‌های گوناگونی، مانند بهره گیری از پرندگان برای ارسال اخبار و اطلاع رسانی استفاده می‌کردند و این اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان،خواستار ارتقای شاخص‌های حوزه ارتباطی استان و دستیابی به جایگاه بالاتر در سطح کشور شد و افزود:ارتباطات به قدری تنگاتنگ شده و در حال حاضر جایگاه خود را در درون خانه‌ها بدست آورده و به راحتی می‌توان با بهره گیری از این فناوری با تمام نقاط دنیا ارتباط لحظه‌ای برقرار نمود و به تبادل اطلاعات پرداخت.

امام جمعه رشت گفت:باید با تمام توان در این حوزه ورود نموده و از این فضا برای کارآفرینی و تولید کار و اشتغال بهره مند شویم و از این بستر برای ارتباط بیشتر و نزدیکتر با کشورهای دیگر نیز استفاده نماییم.

آیت‌الله فلاحتی خواستار استقرار و بهره مندی از بستر دولت الکترونیک در استان توسط تمامی دستگاه‌ها شد و بیان کرد: مدیران ارشد استان باید با شفاف سازی بیشتر و استقرار زیرساخت مناسب جهت عملیاتی نمودن این امکان در سطح دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان اقدام نمایند.

در ادامه فرزاد توکلی،مدیرکل ICT استان اهم اقدامات و فعالیت‌های حوزه استانی وزارت ICT و عملکرد دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت در استان شامل پست،زیرساخت،پست بانک و همچنین مخابرات منطقه گیلان را تبیین و سپس در ارتباط با اقدامات به عمل آمده توسط وزارت ارتباطات در خصوص شبکه ملی اطلاعات، فضای مجازی و همچنین حمایت وزارت متبوع از پیام رسان‌های داخلی مواردی را ارائه نمود.

توکلی در خصوص فناوری اطلاعات و حمایت آن از سوی وزارت ارتباطات،همچنین اهتمام به ایجاد زیرساخت‌های لازم در استان اشاره کرد و افزود:فناوری اطلاعات دارای مزایای متعددی می‌باشد؛هر چند نباید از سوءاستفاده‌های منفی از این حوزه غافل شد و باید با استفاده از پتانسیل موجود در کشور به خصوص بهره گیری از نیروی بومی و متخصص در استان،به تولید محتوای در بستر فناوری اطلاعات و ایجاد اشتغال و توسعه استان اهتمام ورزید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.