تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 - 12:43
کد خبر : 32598

اختلال فنی در تلگرام بین‌المللی است / حمله گسترده DDoS عامل اختلال تلگرام

اختلال فنی در تلگرام بین‌المللی است / حمله گسترده DDoS عامل اختلال تلگرام

از بامداد یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ پیام رسان تلگرام دچار اختلال فنی شده است.

از بامداد یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ پیام رسان تلگرام دچار اختلال فنی شده است.

بامداد امروز پاول دوروف در پستی در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد به دلیل داغ شدن بیش از حد تعدادی از سرورها اختلالاتی طی ساعت های آینده برای کاربران اروپایی این اپلیکیشن پیش خواهند آمد و به این ترتیب پیش از وقوع حادثه مورد نظر آن را به کاربران اطلاع داده و بابت آن عذرخواهی کرد. با این حال از صبح امروز تقریبا تمامی کاربران ایرانی نیز با قطع شدن دسترسی خود به تلگرام مواجه شدند. در حالی که در ابتدا تصور می شد دلیل این قطعی تصمیمات گرفته شده از سوی مقامات داخلی، دادستانی و شورای عالی فضای مجازی باشد، پاول دوروف در پیامی دیگر به توضیح اتفاقات رخ داده شده پرداخت.

به گفته وی دلیل اصلی قطع شدن تلگرام در بسیاری از مناطق به ویژه ایران، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده، در کنار داغ شدن تعدادی از سرورها، حمله گسترده DDoS است که باعث شده تیم تلگرام قادر به مسدود کردن تعداد بیشماری IP نباشد و به همین دلیل سرویس آن از دسترس خارج شود. پاول دوروف اعلام کرد تلگرام در حال تلاش برای رفع این مشکل است اما درباره زمان قطعی برطرف شدن آن و همچنین کشور مبدا و شروع کننده این حملات توضیحات بیشتری ارائه نکرده است.

این اختلال در اغلب نقاط دنیا از جمله قاره آسیا، اروپا و آمریکا دیده می‌شود و بنابراین شایعه فیلتر شدن این نرم‌افزار صحت ندارد.

نقشه زیر نشان دهنده نقاطی است که تلگرام از دسترس خارج شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.