تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1397 - 17:49
کد خبر : 31633

اقدام قابل تقدیر گیلانی‌ها در پاکسازی حیران

اقدام قابل تقدیر گیلانی‌ها در پاکسازی حیران

تعدادی از جوانان گیلانی به همراه مسئولین شهرستان آستارا، اقدام به پاکسازی طبیعت بکر حیران ِ آستارا کردند که در ایام تعطیلات نوروزی اسیر ِ مسافران است.

مسافران نوروزی برای گیلان در سال ۹۷ به جای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار، چند مورد زشت و تاسف‌آور به همراه آوردند. با گذشت چند روز از تعطیلات نوروزی آتش به خرمن جنگل‌های گیلان افتاد که اغلب این آتش سوزی‌ها ناشی از بی‌احتیاطی مسافران بود.

مورد فاجعه‌بار دیگری که بسیاری از مسافران نسبت به آن بی‌توجهند، رهاسازی زباله‌های پلاستیکی در سطح جنگل‌ها است که باعث ایجاد چهره بسیار زشتی از استان گیلان می‌شود. هر ساله در آستانه روز طبیعت (سیزدهمین روز از آغاز سال) تعدادی از جوانان گیلانی اقدام به تمیزکردن طبیعت می‌کنند.

امسال نیز فرماندار شهرستان آستارا به همراه تعداد زیادی از فعالین محیط زیست استان گیلان اقدام به پاکسازی مناطق زیادی از گردنه حیران کردند. در این پاکسازی بسیاری از نقاط گردنه حیران توسط فعالین محیط زیست گیلان پاکسازی شد.

نکته قابل تامل در این امر شرکت مسئولین اجرایی کشور در امر پاکسازی طبیعت بود تا گردنه حیران که یکی از نقاط دیدنی استان گیلان است از وجود آلودگی‌های مختلف پلاستیکی و زباله‌های مسافرین استان‌های همجوار پاک شود. اینگونه اقدامات از سوی مقامات اجرایی کشور می تواند باعث ایجاد فرهنگ حفاظت از محیط زیست توسط مردم شود.

فعالین محیط زیست گیلان از شهر آستارا تا منطقه ابتدای ورودی استان اردبیل را پاکسازی کردند تا بدین ترتیب منطقه حیران از آلودگی ها پاک شود. انجام پاکسازی محیط زیستی در استان گیلان یکی از نیازهای مبرم استان گیلان است که باعث افزایش توانایی جذب گردشگر و استفاده نسل های آینده از نعمت طبیعت می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.