تاریخ انتشار : دوشنبه 6 فروردین 1397 - 17:45
کد خبر : 31480

۹۲ عملیات آتش‌نشانان شهر رشت در ۵ روز گذشته

۹۲ عملیات آتش‌نشانان شهر رشت در ۵ روز گذشته

در ۵ روز گذشته بالغ بر ۹۲ عملیات امداد و نجات و اطفای آتش‌سوزی‌ها توسط آتش‌نشانان ۱۳ ایستگاه آتش‌نشانی رشت انجام گرفت. شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی در این باره گفت: در میان این عملیات‌ها آتش‌سوزی ضایعات و علفزارها با تعداد ۳۸ مورد رتبه نخست را به خود اختصاص دادند. وی با بیان اینکه

در ۵ روز گذشته بالغ بر ۹۲ عملیات امداد و نجات و اطفای آتش‌سوزی‌ها توسط آتش‌نشانان ۱۳ ایستگاه آتش‌نشانی رشت انجام گرفت.

شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی در این باره گفت: در میان این عملیات‌ها آتش‌سوزی ضایعات و علفزارها با تعداد ۳۸ مورد رتبه نخست را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه در این بین ۱۳ مورد حادثه آسانسور و محبوس شدن شهروندان گزارش شد، افزود: خوشبختانه در این حوادث به کسی آسیبی نرسید.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی رشت در ادامه به ۶ مورد حریق منزل مسکونی و یک مورد حریق تجاری اشاره کرد و گفت: این آتش‌سوزی‌ها ناشی از اتصال در سیستم سیم‌کشی برق سه‌راهی‌های متصل به یخچال و تلویزیون، فیوزهای برق، روشن ماندن شمع سفره هفت‌سین در مجاورت پرده و… بوده است.

وی دیگر عملیات آتش‌نشانان را چنین تشریح کرد: ۱۱ مورد قفل درب و گیر کردن افراد در منازل مسکونی، ۳ مورد گیر کردن حلقه انگشتری، ۱۵ عملیات خدمات‌رسانی به شهروندان و ۴ مورد حریق خودرو.

مومنی در پایان به عملیات آتش‌نشانان در اطفای آتش‌سوزی جنگل در بامداد امروز ۵ فروردین ۹۷ اشاره کرد و ابراز داشت: به واسطه وسعت و شدت بی‌سابقه آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها در نقاط مختلف گیلان ۵ تن از آتش‌نشانان ایستگاه های ۳ و ۱۰ به همراه دو خودروی اطفایی از دقایقی پس از ۳ بامداد امروز به محل آتش‌سوزی جنگل‌های سیاهکل اعزام شدند که پس از بالغ بر ۵ ساعت عملیات نفس‌گیر در کنار دیگر آتش‌نشانان به آشیانه بازگشتند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.