تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردین 1397 - 23:51
کد خبر : 31458

پیش‌بینی هوای گیلان در روزهای آینده

پیش‌بینی هوای گیلان در روزهای آینده

کاهش دمای هوای گیلان و احتمال بارش در روزهای آینده

 

بر اساس هشدار هواشناسی، بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی نشان دهنده تقویت توده هوای سرد و بارش‌زا از اواخر روز دوشنبه در سواحل جنوبی دریای خزر می باشد.

در این اطلاعیه تاکید شده: این نفوذ به همراه ناپایداری سطوح فوقانی جو، شرایط را برای بارش باران، برف ، کاهش محسوس دما را بین پنج تا دوازده درجه سلسیوس و وزش باد شدید در استان فراهم می آورد.

بر اساس این پیش بینی؛ با توجه به نقشه‌های شنبه ۴ فروردین، شرایط بارش تا پایان هفته به تناوب ادامه خواهد داشت.

این اداره کل اعلام کرد؛ در این مدت، بازه دمای هوا در مناطق جلگه‌ای بین دو تا چهار درجه سلسیوس و در ارتفاعات نیز بین پنج تا ده درجه سلسیوس باشد و بیشینه سرعت باد بین ۵۰ تا ۷۲ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

اداره کل هواشناسی گیلان هشدار داد: آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست و به رانندگانی که قصد تردد در جاده ای کوهستانی دارند، توصیه می‌شود به زنجیر چرخ و تجهیزات لازم مجهز باشند.

در این اطلاعیه افزوده شده؛ همچنین با توجه به کاهش محسوس دما، بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، تامین و توزیع انرژی اقدامات لازم را به عمل آورند، ضمن آنکه در این مدت دریا مواج و توفانی بوده و برای صیادی و فعالیت های مرتبط با آن مناسب نیست.

بر اساس این گزارش، هوای استان در صبح و ظهر روز یکشنبه؛ نیمه ابری تا ابری مه آلود، بارش پراکنده و عصر و شب؛ نیز قسمتی ابری تا ابری در بعضی نقاط با احتمال بارندگی خفیف پیش بینی شده است.

همچنین هوای استان برای صبح و ظهر روز دوشنبه کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و عصر و شب نیز نیمه ابری تا ابری اواخر وقت همراه با وزش باد و بارش باران خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.