تاریخ انتشار : جمعه 3 فروردین 1397 - 14:10
کد خبر : 31434

طرح قطار شهری رشت در یک پروژه سه ساله

طرح قطار شهری رشت در یک پروژه سه ساله

شهردار رشت با اشاره به مشکلات عدیده کلانشهر رشت در حوزه ترافیکی گفت: طرح قطار شهری رشت در یک پروژه سه ساله اجرا می‌شود. مسعود نصرتی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات کلانشهر رشت ، ترافیک شهری است بنابراین اجرای پروژه‌ها و طرح‌هایی نظیر تراموای

شهردار رشت با اشاره به مشکلات عدیده کلانشهر رشت در حوزه ترافیکی گفت: طرح قطار شهری رشت در یک پروژه سه ساله اجرا می‌شود.

مسعود نصرتی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات کلانشهر رشت ، ترافیک شهری است بنابراین اجرای پروژه‌ها و طرح‌هایی نظیر تراموای شهری اقدامی بسیار ارزشمند در جهت حل این معضل است.

شهردار رشت آماده‌سازی اجرای طرح قطار شهری را یک برنامه سه ساله خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه احداث پروژه قطار شهری یک طرح زمان‌بر است بنابراین تیم مدیریت شهری کلانشهر رشت در تلاش است زیرساخت‌های لازم جهت اجرای پروژه را در طول سال‌های ۹۷ و ۹۸ فراهم کند.

شهردار رشت خاطرنشان کرد:‌ اگر استانداری گیلان یا سایر دستگاه‌های مرتبط در جهت رفع معضل ترافیک شهر رشت مساعدت‌های لازم را داشته باشند علاوه بر تأمین آسایش و رفاه حال شهروندان،‌ بستر ورود بیشتر گردشگران و مسافران نیز فراهم می‌شود.

نصرتی حل معضل ترافیک رشت را از اولویت‌های مدیریت شهری دانست و عنوان کرد: تلاش داریم علاوه بر پروژه تراموای شهری رشت با اجرای تقاطع‌های هم‌سطح و اصلاحات هندسی و بازگشایی مسیرها قدم‌های مهمی را در جهت ایجاد یک شهر نمونه و بدون معضل ترافیک برداریم.

شهردار رشت برنامه‌های آماده‌سازی شهر جهت پذیرایی از مسافران را برشمرد و گفت: اقدامات مجموعه شهرداری رشت برای استقبال از مسافران نوروزی، امسال در سه محور نظافت و پاکسازی،‌ ایجاد فضای سبز و آسفالت خیابان‌ها و معابر شهری استوار بوده است.

‌نصرتی به نصب المان‌ها و برپایی سفره‌های هفت سین اشاره کرد و ابراز داشت:‌ جانمایی المان‌ها در مکان‌های مورد نظر شهر رشت،‌ اجرای بیش از ۳۹ نقاشی سه بعدی در خیابان‌های اصلی و برپایی ۴ سفره هفت سین بزرگ از جمله برنامه‌های انجام شده شهرداری رشت برای استقبال از نوروز است.

وی طرح شب‌های ‌روشن رشت را در جذب گردشگران موثر خواند و عنوان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی،‌ تفریحی و اجتماعی که تاثیر فراوانی در جهت جذب گردشگران دارد شب‌ها در محدوده پیاده راه فرهنگی،‌ سبزه میدان و برخی از پارک‌های شهر رشت انجام می‌شود.

شهردار رشت به دیگر اقداماتی که در جهت استقبال از نوروز انجام شده اشاره کرد و بیان داشت:‌ رنگ‌آمیزی جداول،‌ خط‌کشی خیابان‌ها،‌ تعویض چراغ‌‌های روشنایی در سطح معابر و پارکها از جمله دیگر اقداماتی است که شهرداری رشت هر ساله نسبت به انجام آن پیش از ایام نوروز اقدام می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.