تاریخ انتشار : یکشنبه 27 اسفند 1396 - 2:48
کد خبر : 31142

از آسفالت و کیوسک گردشگری و اصلاح هندسی تا سفره هفت سین

از آسفالت و کیوسک گردشگری و اصلاح هندسی تا سفره هفت سین

ناصر عطایی مدیر شهرداری منطقه ۱ رشت، مهدی هاتفی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی و علی محمد شیخ کاظمی معاون خدمات شهر این منطقه طی گفتگویی به تشریح خدمات این منطقه در آستانه نوروز و در راستای استقبال از بهار پرداختند.

جارستان – ناصر عطایی مدیر شهرداری منطقه ۱ رشت، مهدی هاتفی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی و علی محمد شیخ کاظمی معاون خدمات شهر این منطقه طی گفتگویی به تشریح خدمات این منطقه در آستانه نوروز و در راستای استقبال از بهار پرداختند.

ناصر عطایی طی گفتگویی با این اداره به تشریح بخشی از اقدامات شهرداری منطقه یک در راستای استقبال از بهار پرداخت و فرارسیدن سال نو را خدمت شهروندان فهیم و ژرف اندیش رشت تبریک گفت.

از آسفالت و ترمیم و رنگ آمیزی سرعت کاه ها تا زیباسازی شهری

مدیر شهرداری منطقه ۱ رشت با اشاره به حضور ۴ ماهه خود در راس این منطقه تصریح کرد: بر اساس تاکید دکتر نصرتی شهردار رشت و با توجه به حساسیت و توجه ویژه ای که به موضوعاتی نظیر زیباسازی و رفع نازیبایی های شهر، عمران شهری و بهبود عبور و مرور، آسفالت و لکه گیری و نوارهای حفاری، رنگ آمیزی، اصلاح استاندارد سرعت کاه ها و امکانات رفاهی و پارکی، فضای سبز و سیمای شهری وجود داشت شهرداری منطقه یک نیز اقداماتی را در این راستا در دستور کار قرار داد.

ناصر عطایی تصریح کرد: در حوزه حفاری ها و لکه گیری و روکش در سه ناحیه کار آسفالت را آغاز کردیم و به تناسب شرایط جوی هیچ روزی را تعطیل نبودیم و همه روزه نسبت به آسفالت و خدمات رسانی به شهروندان اقدام کردیم.

شهردار منطقه یک رشت در بحث احداث فضاهای پارکی و گردشگری تصریح کرد: سه پارک در این زمینه احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه رنگ آمیزی و زیباسازی از دیگر اقدامات شهرداری منطقه یک در راستای طرح استقبال از بهار بوده است گفت: پیمانکار این کار انتخاب شده است و با اولویت خیابان های اصلی در حال انجام است.

عطایی با بیان اینکه سرعت کاه ها برخی نارضایتی های اجتماعی را ایجاد کرده بود گفت: اصلاح این سرعت کاه ها صورت گرفت و رنگ آمیزی آن در حال انجام است.

افزایش ساعت کاری شهرداری منطقه یک

مدیر شهرداری منطقه یک رشت همچنین از افزایش ساعت کاری این شهرداری از ساعت ۱۴:۳۰ به ساعت ۱۶ به جهت رفاه حال شهروندان و افزایش خدمات خبر داد و گفت: تمامی پرسنل تا ساعت ۱۶ پاسخگوی ارباب رجوع هستند و واحدهایی که نیاز بوده است تا ساعت ۲۲ فعالند.

ناصر عطایی رشت را شهری متمدن و دارای فرهنگ غنی دانست و افزود: رشت به عنوان شهری که میزبان گردشگران بسیاری است شناخته می شود و در راستای تنظیف شهری طرح پاکسازی محلات به طور مستمر در دستور کار قرار گرفت و این طرح همچنان با همکاری سایر حوزه ها ادامه دارد.

وی در ادامه سخنان خود از حذف زوائد بصری خبرداد و گفت: نسبت به نصب تابلوهای جدید معابر در سطح شهر نیز اقدام شده است.

بهسازی ورودی شهر از مسیر جاده انزلی

عطایی در خصوص ورودی شهر به مسیر جاده انزلی اشاره کرد و گفت: کار تعریض، پیاده رو سازی، ایجاد فضای سبز و نورپردازی انجام شد.

شهردار منطقه یک با اشاره به اصلاح هندسی ورودی شهرک شهید بهشتی گفت: اصلاح هندسی گلباغ نماز و شهدای گمنام نیز از جمله برنامه های ما است که در ابتدای سال ۹۶ انجام خواهد شد.

ناصر عطایی به ساخت المان هایی با تندیس شهدا اشاره کرد و از آمادگی شهرداری منطقه یک برای استقبال از بهار خبر داد.

وی از شهروندان و مسافران خواست تا همکاری و همراهی مناسبی در راستای تنظیف شهری داشته باشند و افزود: هرچقدر و با هر توانی بخواهیم در راستای تنظیف و زیباسازی کمک کنیم اگر همراهی مردم نباشد مطمئنا دچار مشکل خواهیم بود و از میهمانان می خواهیم در بحث پاکسازی شهری یار و یاور پاکبانان و عزیزان خدمات شهر باشند.

جزییاتی از اقدامات منطقه یک در راستای استقبال از بهار در گفتگو با معاون حمل و نقل و امور زیربنایی منطقه

مهدی هاتفی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری منطقه ۱ رشت نیز با اشاره به اینکه ۶ پیمانکار در بحث مرمت آسفالت و نوارهای حفاری در ۳ ناحیه داریم گفت: هر ناحیه یک پیمانکار آسفالت و یک پیمانکار نوار حفاری فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه سازمان عمران، آسفالت مورد نیاز را تامین می کند افزود: پیمانکاران ما به صورت دستمزدی در این حوزه حضور دارند.

هاتفی با اعلام اینکه در روزهای پایانی سال یک دستگاه آسفالت تراش و یک دستگاه فینیشر با اکیپ کامل از بخش خصوصی در اختیار گرفتیم تصریح کرد: در بحث هایی که به طور گسترده تراش صورت می گیرد توسط فینیشر روکش اجرا می شود.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری منطقه ۱ رشت اعلام کرد: ۳ پیمانکار دیگر در بحث روکش آسفالت به صورت دستمزدی فعال هستند.

مهدی هاتفی در خصوص مرمت جداول و کفپوش پیاده رو ها گفت: ۳ پیمانکار نیز این حوزه نیز در ۳ ناحیه فعالیت می کنند.

وی در خصوص همسطح سازی درب چاهچه ها و لایروبی گفت: اخیرا ۳ پیمانکار انتخاب شده اند و در مرحله عقد قراردادند و از اوایل سال آینده شروع به کار خواهند کرد.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری منطقه ۱ رشت در خصوص بهسازی ورودی های شهر گفت: در منطقه ۱، دو ورودی از سمت انزلی و پیربازار داریم که در ورودی از مسیر انزلی، ۸۰۰ متر در امتداد دیوار فرودگاه مباحث زیرساختی نظیر لوله گذاری آبهای سطحی، جدول گذاری و پیاده رو سازی و تعریض باند کند رو به عرض ۴ متر انجام شد.

هاتفی افزود: در پروژه ورودی پیربازار نیز پروژه ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی را داریم که بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در حال حاضر از پروژه ۲ کیلومتری در کیلومتر هزار و چهارصد هستند.

وی در خصوص پروژه لوله گذاری آبهای سطحی، لایروبی و همسطح سازی گفت: حدود ۱ میلیارد تومان بود که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در حال حاضر به دلیل روزهای پایانی سال کنده کاری ها متوقف شده است.

هاتفی همچنین از فعالیت یک پیمانکار تعویض تابلوهای ترافیکی هدایت مسیر و چراغ ها خبر داد گفت: تابلوهای بلوار گیلان نصب شدند و در تمام منطقه هرکجا که تابلو ندارد و یا مستهلک شده است اقدام خواهد شد. در بحث پروژه رنگ آمیزی سرعت کاه ها و خط کشی محل عبور عابر پیاده نیز پیمانکار جدیدی کار را دنبال می کند.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری منطقه ۱ رشت با اشاره به اصلاح هندسی ورودی شهرک بهشتی گفت: در زمینه ترافیکی بحث نگهداری کامل پل صابرین را هم داریم که پیمانکار مربوطه انتخاب شده است تا به مدت ۹ ماه بحث تنظیف و رنگ آمیزی و حفاظ و … را بر عهده بگیرد.

وی همچنین اصلاح هندسی پل بوسار را از دیگر اقدامات ترافیکی منطقه ۱ برشمرد و گفت: ایجاد میدان در تقاطع بلوار آذر اندامی با شهرک بهشتی نیز از دیگر موارد ترافیکی انجام شده در سال ۹۶ بوده است.

 از نصب کیوسک راهنمای گردشگر تا گل کاری و درختکاری در گفتگو با معاون خدمات شهر منطقه یک

علی محمد شیخ کاظمی معاون خدمات شهر منطقه یک نیز در این گفتگو با اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت گفت: در بحث رنگ آمیزی، جداول و پایه ها تابلو های ترافیکی را در دستور کار داشتیم که با اولویت خیابان های اصلی و بهره مندی از طیف رنگ های اصلی انجام شد.

وی در خصوص موضوعات مشترک با سازمان سیما منظر نیز گفت: مباحث بودجه در حوزه منطقه یک بوده است و درختکاری معابر و پارک ها و نهال کاری ها و همچنین کاشت گل های فصلی انجام شده است.

شیخ کاظمی افزود: از چند ماه گذشته پس از برگزاری استعلام و مشخص شدن پیمانکار گل های پیازی نظیر لاله تهیه و در حال به ثمر نشستن است.

معاون خدمات شهر منطقه یک با اشاره به پارک ۱۶۶ تا ۱۸۴ بلوار گیلان، تصریح کرد: حوزه عمرانی ابنیه، سازه، معابر، جداول و کفپوش را انجام داد و خدمات شهر منطقه نیز تجهیز مبلمان، نیمکت، ست ورزشی، سطل های زباله و وسایل بازی را اجرا کرد.

علی محمد شیخ کاظمی با اعلام اینکه پارک ۱۱۸ ترمیم و بازسازی شد و موضوعات اشاره شده در این پارک نیز انجام شد افزود: در خصوص سطل های زباله سطح شهر، جدا از اقدامات سازمان مدیریت پسماند، استعلام مربوطه جهت خرید و نصب ۱۰۰ سطل زباله انجام شد و پیش از سال نو جانمایی خواهند شد.

وی با اشاره به مکاتبات انجام شده با اداراتی نظیر برق، مخابرات و نهادهای مرتبط با صندوق های صدقات نظیر مژدهی، شایگان، معلولین و … گفت: کار شناسایی جهت زیباسازی و رنگ آمیزی و جمع آوری صندوق های مستهلک انجام شد و در این خصوص مکاتبات لازم با نهادهای مربوطه صورت گرفت.

شیخ کاظمی به نصب بنر های جاده لاکان در خصوص معرفی مکان دپوی نخاله ساختمانی در محدوده کود آلی اشاره کرد و در ادامه گفت: لایروبی و همسطح سای درب منهول ها، حذف زوائد بصری، میله ها، پایه های برق جلوی مغازه ها که معیوب بوده اند و … نیز انجام شد.

هفت سین منطقه یک در چهارراه گلسار، ورودی جاده انزلی و پارک توحید

معاون خدمات شهر منطقه یک در ادامه گفت: طی جلسه ای با مدیران نواحی و سازمان سیما منظر در خصوص جانمایی المان سفره هفت سین تصمیم گیری شد که در چهار راه گلسار، ورودی جاده انزلی و پارک توحید خواهد بود.

علی محمد شیخ کاظمی رفع خاموشی تقاطع باستانی شعار، ترمیم و بازسازی پلهای فلزی، تابلوی شهدا در بلوار شهدای گمنام و ولیعصر،جوشکاری و ترمیم علائم ترافیکی توسط واحد عمران را از دیگر خدمات منطقه یک در آستانه سال نو برشمرد که با شناسایی از سوی این واحد صورت گرفت.

وی از نصب کیوسک راهنمای گردشگر خبر داد و با اشاره به جانمایی آن در مبادی ورودی شهر جنب قرارگاه پلیس راه و همراهی سازمان فرهنگی گفت: نقشه شهر، هتل ها و اماکن گردشگری از این طریق معرفی خواهد شد.

شیخ کاظمی خاک ریزی ، حفاری و مرمت لچکی ها مثل تقاطع شهید بهشتی و حفاری ها را از دیگر خدمات برشمرد و گفت: همچنین پاکسازی محلات طی ۱۰ هفته گذشته با همراهی خدمات شهر، سازمان مدیریت پسماند و سازمان سیما منظر در روز های سه شنبه انجام شد که در ورودی شهر در جاده انزلی با همکاری منطقه سه در دوسمت مسیر انجام شد.

معاون خدمات شهر منطقه یک همچنین به شستشوی فلاور باکس ها، رنگ آمیزی و مرمت و ترمیم سرویس های بهداشتی نیز اشاره ای داشت و گفت: سرویس های بهداشتی پارک ها و محدوده شهر مرمت و ترمیم شد و در بلوار شهید رجایی، جنب اوقاف ۴ چشمه جدید تحول سازمان مدیریت پسماند داده شد و بهره برداری شد و تابلوهای راهنمای آن نیز طی روزهای آتی نصب خواهد شد.

وی در پایان از پیگیری و اجرای آسفالت ، جداول و کفپوش ها طی روزهای آتی به عنوان بخش دیگری از خدمات این منطقه نام برد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.