تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1396 - 22:37
کد خبر : 31132

ترافیک، سراوان، رودخانه‌ها و تالاب، مشکلات اصلی شهر رشت

ترافیک، سراوان، رودخانه‌ها و تالاب، مشکلات اصلی شهر رشت

شهردار رشت در آخرین جلسه سال ۹۶ اتاق شکوفایی رشت، ترافیک، سراوان، رودخانه ها و تالاب را به عنوان مشکلات اصلی شهر برشمرد و به ارائه راهکار پرداخت.

جارستان – شهردار رشت در آخرین جلسه سال ۹۶ اتاق شکوفایی رشت، ترافیک، سراوان، رودخانه ها و تالاب را به عنوان مشکلات اصلی شهر برشمرد و به ارائه راهکار پرداخت.

دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت در بخش دیگری از سخنان خود در آخرین نشست سال ۹۶ اتاق شکوفایی رشت که صبح پنجشنبه در تالار گفتگوی شهرداری رشت برگزار شد ضمن اشاره به مشکلات اساسی رشت به بیان برخی راهکار‌ها پرداخت.

پیاده‌راه جمع‌شدنی نیست و باید در کنار یکدیگر آن را بازنگری کنیم

وی با اشاره به راه‌اندازی پیاده‌راه فرهنگی اظهار کرد: ۴۵ سال طول کشید تا زیرساخت بافت مرکزی اصفهان آماده شود و صبر و همدلی کردند تا به یک نتیجه خوب برسند اما ما بدون زیرساخت‌های مناسب در کوتاه‌مدت آن را اجرا کردیم.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: پیاده‌راه جمع شدنی نیست و باید در کنار یکدیگر و با همدلی آن را بازنگری کنیم.

انتشار اوراق مشارکت تراموا در خرداد سال آینده پس از تصویب نقشه‌ها

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه تراموا می‌تواند به حل مشکل ترافیک رشت کمک کند گفت: تراموا در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک رشت حذف شده ولی با نگاهی جدید اجرایی می شود و مذاکرات لازم با سازمان شهرداری‌ها و کمیسیون عمران مجلس نیز صورت گرفته است.

وی از اختصاص ردیف بودجه مشخص برای تراموا خبر داد و گفت: اوراق مشارکت آن نیز خرداد سال آینده پس از تصویب نقشه های تراموا توسط مراجع ذی صلاح منتشر می شود و توافقات لازم با بانک شهر نیز انجام شده است.

شهردار رشت با تاکید بر همدلی و در کنار هم بودن برای رفع مشکلات موجود گفت: انتظار داریم استاندار محترم، نمایندگان مجلس، فرماندار و اعضای شورا همراهی لازم را در این زمینه داشته باشند.

رونمایی از ۱۵ اتوبوس جدید در روز شنبه و خریداری اتوبوس‌های بیشتر در راستای رفع کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی

دکتر نصرتی همچنین به تشریح برنامه های شهرداری رشت برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای کاهش مشکلات ترافیکی پرداخت و گفت: روز شنبه ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید رونمایی خواهد شد و مدیریت شهری رشت با برنامه ریزی صورت گرفته طی شش ماه آینده بخش عمده ای از نیاز این شهر به اتوبوس های بیشتر را رفع خواهد کرد.

تولید روزانه هزار تن آسفالت بدون ایجاد بدهی / پیش از این هر روز برای آسفالت بدهکار می‌شدیم

دکتر نصرتی با اشاره به اخذ مجوز و راه اندازی کارخانه های آسفالت شهرداری رشت پس از ۳۷ سال اذعان داشت: ماشین آلات تعمیر، تجهیز و تکمیل شد و امروز به نقطه ای رسیده ایم که برای آسفالت بدهکار نمی شویم و با به روز رسانی کارخانه آسفالت و ماشین آلات شهرداری روزانه حدود هزار تن آسفالت توسط نیروهای شهرداری و بدون تولید بدهکاری در سطح رشت انجام می شود.

اگر فاضلاب به تالاب عینک وارد شود دیگر عنوان شهر تالابی ارزشمند نیست

شهردار رشت با اشاره به اینکه ۵ نوع فاضلاب به رودخانه های رشت وارد می شوند تاکید کرد: اگر فاضلاب ها به رودخانه ها وارد نشوند مشکل دو رودخانه و تالاب عینک رشت حل خواهد شد.

دکتر نصرتی با اشاره به اینکه مقدمات ثبت رشت به عنوان شهر تالابی ها انجام شده است ابراز داشت: اگر فاضلاب به تالاب عینک وارد شود دیگر این عنوان ارزشمند نیست.

دکتر نصرتی با اشاره به اهمیت نصب زباله سوز و شیرابه های ورودی زباله های سراوان به رودخانه ها اظهار کرد: در روزهای عادی ۴.۵ لیتر و در روزهای بارانی ۱۸ لیتر شیرابه به رودخانه های رشت وارد می شود.

وی با تاکید بر اولویت بندی هزینه ها اظهار داشت: آیا نمی توانستیم طی این سالها به جای بسیاری از هزینه های غیر ضروری، تصفیه خانه ای ۵۰ میلیارد تومانی راه اندازی کنیم؟

۱۱ بار حضور و پیگیری شهردار رشت در وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سازمان برنامه و بودجه و سازما‌ن حفاظت از محیط زیست کشور برای راه‌اندازی زباله‌سوز / تصویب زباله‌سوز با ۵ سال تاخیر

وی با اشاره به اینکه مازندران برای راه اندازی دو زباله سوز از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی بهره مند شده است گفت: به زودی یکی از زباله سوزهای آنها احداث خواهد شد.

شهردار رشت ادامه داد: برای راه اندازی زباله سوز ۱۱ بار به وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، سازمان برنامه و بودجه و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور رفته و پیگیری های لازم را انجام داده ام و تفاهم نامه هایی امضا شد و تا کنون ۲۵ درصد پیش پرداخت انجام شده است.

دکتر نصرتی با اشاره به تاخیر ۵ ساله در تصویب بحث زباله سوز رشت، گفت: از همه کسانی که همراهی کردند و در راس آن از استاندار، نمایندگان، فرماندار و اعضای شورا تشکر می کنم.

برای نجات رودخانه‌ها باید به عنوان اولین استان در بحث خرید پساب تضمینی ورود می‌کردیم

شهردار رشت با اشاره به اینکه همچنین با اشاره به خرید پساب تضمینی اظهار داشت: جلساتی را در تهران و استانداری برگزار کردیم و این ها وظایف شهرداری نیست ولی چون هدف ما مقصد گردشگری شدن است شهرداری پای کار آمده است.

وی افزود: آیا با توجه به مشکلات موجود نمی توانستیم پیش از ۱۱ استان دیگر به عنوان اولین استان در بحث خرید پساب تضمینی به قیمت هر متر مکعب ۶۷۰ تا ۱۴۰۰ تومان ورود کنیم تا وضعیت رودخانه های رشت از حالت بحرانی خارج شود؟ در قزوین دو تجربه مشابه داشته ایم و انجام شده است.

وی اتاق شکوفایی را متشکل از جامعه بزرگی از نخبگان دانست و ضمن تشکر از اعضای این اتاق، گفت: این گروه می تواند افراد ملی و تاثیرگذار را دعوت کند و به روز شود و در حال حاضر نیز افرادی مجرب و متخصص در آن حضور دارند.

شهردار رشت ۶ کارگروه اتاق شکوفایی را متناسب با مختصات و عناوین بین المللی دانست و افزود: اگر بحث معنویت و فرهنگ اسلامی را به این شاخصه ها اضافه کنیم ابتکار عمل شکوفایی شهری CPI با موفقیت و سرعت بیشتری برای تولید زیرساخت ها همراه خواهد بود.

دکتر نصرتی خاطرنشان کرد: نسل امروز به بهره وری خدمات نیاز دارد و راهکار آن ورود سرمایه گذار است و به صورت سنتی نمی توان درآمد تولید کرد.

وی از اجرای پروژه های بازآفرینی شهری در سال ۹۷ خبر داد و افزود: ردیف بودجه مناسبی نیز برای این پروژه های بازآفرینی درنظر گرفته شده که امیدواریم محقق شود.

سرانه مبلغ خدمات‌رسانی به شهروندان در رشت پایین است

شهردار رشت سرانه مبلغ خدماتی رشت را در سال های گذشته حدود ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: متوسط این رقم در شهرهای کشور حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در تهران ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که نشان می دهد در رشت رقم بسیار پایینی است و منطقی نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.