تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1396 - 21:34
کد خبر : 30414

در جلسه هم اندیشی شهردار و سرمایه گذاران چه گذشت؟

در جلسه هم اندیشی شهردار و سرمایه گذاران چه گذشت؟

دکتر نصرتی در شروع این دیدار بر لزوم رفع موانعِ رونق ساخت و ساز تاکید نمود و إظهار امیدواری کرد که پس از ۴ سال رکود در سال پیش رو شاهد رونق ساخت و ساز باشیم. وی إظهار داشت شهرداری در زمینه تعامل با سرمایه گذاران و تسهیل امور ساخت و ساز، جلسات کارشناسی متعددی

دکتر نصرتی در شروع این دیدار بر لزوم رفع موانعِ رونق ساخت و ساز تاکید نمود و إظهار امیدواری کرد که پس از ۴ سال رکود در سال پیش رو شاهد رونق ساخت و ساز باشیم. وی إظهار داشت شهرداری در زمینه تعامل با سرمایه گذاران و تسهیل امور ساخت و ساز، جلسات کارشناسی متعددی با مشاور طرح تفضیلی و دیگر متولیان آن برگزار نموده که نتایج آن تا ماه آینده نمایان خواهد شد. وی افزود برنامه ریزی های أولیه جهت صدور پروانه به املاک نسقی انجام پذیرفته و تا پایان سال جمع بندی و ابلاغ خواهد شد. ایشان همچنین از طرح فروش أوراق مشارکت خدمات سیال به فعالان بخش مسکن و سرمایه گذاران پرده برداشت و اشاره نمود که در صورت موافقت و همراهی سرمایه گذاران، شهرداری آماده است تا لایحه ای را در روزهای پیش رو تقدیم شورا نماید. شهردار در بخش دیگری از سخنان خود گفت که باید با صداقت و اقتدار می پذیریم که در گذشته کوتاهی هایی صورت پذیرفته اما برای رسیدن به رونق لازم است سرمایه گذاران شهرداری را در کنار خود ببینند تا با همکاری مشترک بر چالشهای پیش رو غلبه کنند.

امیر حسین علوی رییس شورای رشت نیز در جلسه هم اندیشی إظهار داشت مشکلات ساخت و ساز بر همگان آشکار است و شورای پنجم و به صورت ویژه کمیسیون تخصصی عمران از آغاز فعالیت به این مسئله پرداخته است. وی رونق اقتصادی شهر را نیازمند سرمایه های سرمایه گذاران دانست و با تأکید بر محترم شمردن حقوق این سرمایه گذاران با در نظر گرفتن شرایط برد- برد وارد عرصه همکاری مشترک گردیم. وی همچنین إظهار داشت شهرداری باید در ارایه خدمات الکترونیک پیشتاز باشد.

رضا رسولی رییس کمیسیون عمران شورا إظهار داشت که باید با سیاست گذاری درست بر زخم های ناشی از مشکلات دوره رکود مرهم گذاشت و چاره ای جز همراهی و صداقت نیست. رسولی ارایه بسته تشویقی پرداخت نقدی عوارض و بدهی های سازندگان را از جمله اقدامات صورت گرفته در کمیسیون عمران برشمرد و افزود که کمیته ها و کارگروههای تخصصی تحت نظارت کمیسیون عمران برای تکمیل سرفصلها و بازنگری در طرح تفضیلی در حال فعالیتند. رسولی تغییرات اساسی در طرح تفضیلی را کار دیواری دانست که باید با استفاده از پشتوانه های سیاسی و اجتماعی در جهت تأمین نیازها انجام پذیرد.

آیت کاظم زاده مشاور کمیسیون عمران و عضو انجمن حمایت از سرمایه گذاران مسکن به سهم ١٢ درصدی بازار مسکن از اشتغال و تاثیر مستقیم بخش مسکن بر ٢٠٠شغل و تاثیر غیر مستقیم آن بر ٨٠٠ شغل اشاره کرد. و مشکل اساسی سرمایه گذاران را نرسیدن صدای آنان به گوش متولیان دانست. وی افزود شهرداری نگاه درآمدی به سرمایه گذاران دارد و باید برای اعمال هرگونه اصلاح در امور مربوط به سرمایه گذاری مسکن ابتدا این نگاه اصلاح گردد. او همچنین به نمایندگی از سرمایه گذاران خواستار اصلاح طرح تفضیلی شد و در این راستا حمایت سرمایه گذاران را از اقدامات کمیته تخصصی کمیسیون عمران اعلام کرد. وی با اشاره به روند فرسایشی اخذ پروانه و پایان کار، خواستار تسریع روند کار و حذف بروکراسی ادارای زاید از جمله استعلام از ادارات آب و برق و گاز شد. در بخش دیگری اظهارتش به چالشها و مشکلات اقتصادی و تبعات و آسیب های اجتماعی ناشی از پروانه سه مرحله ای، خواستار حذف پروانه های سه مرحله ای شد. وی همچنین خواستار تخصیص باجه ویژه ای در شهرداری مناطق برای مراجعات سرمایه گذاران شد و از شهرداری درخواست حمایت از سرمایه گذاران در مقابل شکایت های همسایگان که بدون تأمین دلیل کافی صورت میگیرد،شد. و در پایان إظهار امیدواری کرد که با تداوم تشکیل جلسات هم اندیشی با سرمایه گذاران شاهد تعامل بیشتر در جهت پویایی بخش مسکن رشت باشیم.

در ادامه جلسه هم اندیشی شعر بافی دبیر انجمن انبوه سازان و حق پناه رییس کانون سازندگان مسکن استان گیلان با ایراد سخنانی خواستار بهبود شرایط سرمایه گذاری مسکن شدند.
در پایان این نشست شهردار إظهار امیدواری کرد که با برگزاری نشست های آتی تعامل با سازندگان و سرمایه گذاران بیش از گذشته صورت پذیرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.