تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 - 16:56
کد خبر : 29853

برآنیم با همکاری همشهریان در داشتن شهری زیبا قدمی مثبت برداشته شود

برآنیم با همکاری همشهریان در داشتن شهری زیبا قدمی مثبت برداشته شود

تعامل بسیار خوبی با شهرداری مرکز و مناطق و سازمانها داریم.در شهرداری رشت پرسنل و مدیران در خدمت رسانی و انجام وظایف بصورت جزیره ای نگاه نمی کنند و در جهت پیشبرد اهداف سازمانهای دیگر نیز از هیچ کوششی فروگذار نمی کند. ارتباط و تعامل خوب و قابل قبولی هم با ارگانهای بیرون از شهرداری ایجاد کرده ایم. که انشاالله نتیجه آن استفاده از ظرفیت همه نهادها و تشکل های دولتی و غیر دولتی در جهت رسیدن به اهداف عالیه سازمان و خدمتگزاری بیش از پیش است

۱- لطفا خودتان را معرفی کنید؟
سجاد محجوب متولد ۱۳۶۲ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد
۲- حوزه کاری سازمان سیما، منظر در چه مواردی است؟
حوزه کاری سازمان شامل کلیه فعالیت های مربوط به منظر شهری شامل جداره و پوسته ساختمانها- مبلمان شهری- نور پردازی-تابلوهای تجاری و تبلیغاتی-فضای سبز(برنامه ریزی-مطالعه-مدیریت اجرایی)بوده ؛ که البته بسیار وسیع است که با توجه به نو پا بودن سازمان هنوز تمام وظایف بطور کامل به آن تنفیذ نشده است.

۳-این سازمان در راستای زیبا سازی شهر چه اقداماتی از ابتدای سال تا کنون داشته است؟
این سازمان فعالیت های زیادی با هدف حفظ و ارتقای زیبایی مناظر شهری و اشاعه شادی و نشاط شهروندان در حوزه های مختلف انجام داده است: به طور مثال در بحث نور پردازی می توان به نورپردازی آرامگاه میرزا کوچک، خانه روستایی پارک ملت و شهدای مشروطه اشاره نمود.
در خصوص دیوار نگاری : نقاشی دیواری برخی مدارس، نقاشی حماسی دیوار دخانیات، طرح های خاطره انگیز دیوار سازمان خدمات موتوری و دهها دیوار دیگر.
در زمینه ساخت مجسمه هم می توان گوشه ای از فعالیت های سازمان را با قدم زدن در پیاده راه فرهنگی شهر مشاهده نمود که همه روزه مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.
هرس فرم دهی درختچه های وسط بلوارها و میادین که بهترین نمونه های آن را در بلوار آیت الله ضیابری ،رودباری ،پل غیر هم سطح جانبازان و … اجرا گردید.
ساخت المانهای مناسبتی شب چله، روز رشت وایام محرم ، آذین بندی و نور پردازی مناسبتی در ایام مختلف، طراحی واجرای پارکهای سطح شهر و بسیاری از کارهای دیگر که در این مجال نمی گنجد و انشاالله بصورت گزارشی کامل و مجزا منتشر خواهد شد.

۴- با توجه به پیش رو بودن سال نو این سازمان چه برنامه هایی برای استقبال از میهمانان نوروزی دارد؟
در آستانه سال نو برنامه ریزی هایی انجام داده ایم.
– بحث آذین بندی و نور پردازی سطح شهر
– نقاشی دیواری
– درختکاری
– حذف برخی از زوائد بصری
– ساخت المانها و مجسمه های مرتبط که البته در خصوص ساخت المان در نظر داریم با فراخوان از کلیه هنرمندان جهت طراحی و اجرا دعوت کنیم تا در این کار مشارکت کنند.
۶- تعاملات سازمان سیما منظر با شهرداری مرکز و دیگر سازمانها و نهادها چگونه است؟
تعامل بسیار خوبی با شهرداری مرکز و مناطق و سازمانها داریم.در شهرداری رشت پرسنل و مدیران در خدمت رسانی و انجام وظایف بصورت جزیره ای نگاه نمی کنند و در جهت پیشبرد اهداف سازمانهای دیگر نیز از هیچ کوششی فروگذار نمی کند. ارتباط و تعامل خوب و قابل قبولی هم با ارگانهای بیرون از شهرداری ایجاد کرده ایم. که انشاالله نتیجه آن استفاده از ظرفیت همه نهادها و تشکل های دولتی و غیر دولتی در جهت رسیدن به اهداف عالیه سازمان و خدمتگزاری بیش از پیش است.
۷- میزان بودجه تخصیصی به سازمان سیما منظر و چگونگی هزینه این بودجه توسط آن سازمان؟
بودجه سازمان در قبال وظایف تعریف شده بسیار ناچیز بوده که البته انشاالله این موضوع در سال آینده مرتفع می شود. درآمد تعریف شده در بودجه سازمان دارای آیتم های مختلفی است. که مهمترین آن درآمد تبلیغاتی می باشد و از باقی آیتم های درآمدی دیگر می توان به جرایم قطع درخت- فروش اموال- فروش چوب و…اشاره کرد.
۸- برنامه های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در اعیاد و مناسبتها و ایام ویژه سال؟
در اعیاد و مناسبتها وظیفه این سازمان آذین بندی مناسبتی می باشد که در ایام شادی و جشن نورپردازی هم از وظایف این سازمان محسوب می شود.
ساخت المانهای موضوعی و مناسبتی که قبلا به آن اشاره کردیم در همین غالب قرار می گیرد. مثل شب چله- محرم- روز رشت- ۹دی و…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلام آخر: برآنیم با همکاری همشهریان محترم در داشتن شهری زیبا قدمی مثبت برداشته و در نگهداری المانها، مجسمه ها، نور پردازی ها و … و عدم تخریب آنها کوشا باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.