تاریخ انتشار : شنبه 13 شهریور 1395 - 4:20
کد خبر : 2924

باستانی خبر داد: خودروسازان قراردادهای خود را به کمیسیون صنایع مجلس ارائه دهند/ قیمت خودروها مطابق با واقعیت نیست

باستانی خبر داد: خودروسازان قراردادهای خود را به کمیسیون صنایع مجلس ارائه دهند/ قیمت خودروها مطابق با واقعیت نیست

جارستان-سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس،از ارسال نامه به خودروسازان برای ارائه قراردادها به کمیسیون صنایع و معادن خبرداد و گفت:قیمت خودروهای داخلی مطابق با کیفت آنها نیست. سعید باستانی با انتقاد از هزینه های مالی زیاد و سربار خودروسازان،گفت:درکشوری همانند کره جنوبی در یک مقطعی اجازه واردات خودرو داده نشد و تسهیلات با نرخ

جارستان-سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس،از ارسال نامه به خودروسازان برای ارائه قراردادها به کمیسیون صنایع و معادن خبرداد و گفت:قیمت خودروهای داخلی مطابق با کیفت آنها نیست.


سعید باستانی با انتقاد از هزینه های مالی زیاد و سربار خودروسازان،گفت:درکشوری همانند کره جنوبی در یک مقطعی اجازه واردات خودرو داده نشد و تسهیلات با نرخ پایین به خودوسازان پرداخت شد،که پس از چالاک سازی خودروسازان روی پای خود ایستادند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه خودروسازان حدود ۶میلیون تومان هزینه سربار بانک و دولت دارد،افزود:اگر این هزینه ها کاهش یابد،قیمت خورو به تبع آن کاهش می یابد.

 

مشکل خودروسازی داخلی عدم توانایی رقابت در قیمت و کیفیت است

باستانی با تاکید بر اینکه مشکل خودروسازی داخلی عدم توانایی رقابت در قیمت و کیفیت است،ادامه داد:تنها راه برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت ایجاد شرکت های مشترک با برندهای واقعی شرکت های خارجی  است،به گونه ای که به عنوان مثال با نمایندگی فرانسوی پژو قرارداد منعقد شود.

وی با بیان اینکه با سرمایه گذاری شرکت خارجی باید به سمت صادرات خودرو حرکت کنیم،یادآور شد:کمترین مقدار برای صادرات خودرو ٣٠ درصد درنظر گرفته شده که این ٣٠ درصد باید توسط برند خودروی خارجی صادر شود،تا بتوان تنوع محصول داشت.

 

قیمت خودروهای داخلی مطابق با واقعیت نیست

باستانی با بیان اینکه برنامه ریزی مناسبی برای شرکت های خودروسازی وجود ندارد،افزود:تا زمانی که هزینه های سربار کاهش نیابد،کیفیت خودروها افزایش نیافته و قیمت ها کاهش نمی یابد و قیمت متناسب با کیفیت نیست.

وی با اشاره به اینکه خودروهای خارجی نیم بند وارد کشور می شود،ادامه داد:قیمت واقعی  خودروها این میزانی نیست که به مردم داده می شود و متاسفانه خودروهای داخلی پکیج خودروهای خارجی را ندارند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:کمیسیون نامه ای به خودروسازان ارسال کرده،تا قراردادهای خود را جهت بررسی به کمیسیون ارائه کنند.

خبرگزاری خانه ملت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.