تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1396 - 19:38
کد خبر : 29238

آیا با این سرمایه ها نیازی به تامین مدیر از خارج شهرداری بود!؟

آیا با این سرمایه ها نیازی به تامین مدیر از خارج شهرداری بود!؟

متاسفانه شهرداری رشت در پروسه زمان تعدادی از سرمایه های انسانی خود را به فراموشی سپرده است. در گوشه و کنار این سازمان افرادی مشغول به کار هستند که روزگاری به عنوان وزنه به آنها نگاه می شد از میرنوید میرحقجو که زمانی سکان سرپرستی شهرداری رشت را بر عهده داشت تا یعقوب امیری که

متاسفانه شهرداری رشت در پروسه زمان تعدادی از سرمایه های انسانی خود را به فراموشی سپرده است. در گوشه و کنار این سازمان افرادی مشغول به کار هستند که روزگاری به عنوان وزنه به آنها نگاه می شد از میرنوید میرحقجو که زمانی سکان سرپرستی شهرداری رشت را بر عهده داشت تا یعقوب امیری که زمزمه های سرپرستی وی بعد از ثابت قدم به گوش می رسید. شاید مهمترین دلیل برای کنار ماندن این افراد عدم داد و ستدشان و روحیه معامله گری با اعضای شورای شهر باشد که گرد فراموشی را بر آنها پاشیده است.

در این ایام شاهد شرایطی در شهرداری رشت هستیم که مدیران خارج از بدنه شهرداری به این سازمان اضافه شده اند و از ان بدتر شرط کردن سر جهازی و قهر از این مجموعه است که نشان از عدم پاسخگویی و بی تعهدی این نیروهاست. در ادامه نگاهی به سرمایه های فراموش شده شهرداری رشت می اندازیم که امیدواریم حداقل با این افراد نشست هایی توسط شهردار رشت برگزار و از تجربیاتشان استفاده شود.

میرنوید میرحقجو

میرنوید میرحقجو یکی از بارزترین افرادی است که می توان ادعا کرد که شهرداری رشت به وی پشت کرده است میرحقجو کارشناس ارشد مدیریت شهری و دارای مدرک دکترای شهرسازی گرایش مدیریت شهری می باشد.

وی از مهندسان قدیمی شهر رشت و از سال ۷۷ عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان است. ریاست اداره امانی شهرداری رشت، معاونت عمرانی و شهرسازی شهرداری رشت، مدیر معماری و شهرسازی، شهرداری منطقه دو رشت، مشاور ارشد معاون شهرسازی ومعماری شهرداری رشت، مشاور شهردار در امور فنی و عمرانی و سرپرستی شهرداری رشت تعدادی از سوابق میرحقجو می باشد.

وی مسلط به قوانین و شرایط عمومی پیمان است و از سال ۸۱ تا ۸۶ کارشناس پاره وقت سازمان بازرسی استان گیلان بوده و عضویت در هیات مدیره چندین سازمان را در کارنامه دارد.

یعقوب امیری

امیری دارای لیسانس حسابداری و فوق لیسانس برنامه ریزی توریسم است شروع بکار وی در شهرداری رشت در سال ۸۱ بعنوان حسابدار بوده است، وی تا از مهر ۸۹ تا اردیبهشت ۹۲ به عنوان رییس حسابداری شهرداری رشت فعالیت کرد و سپس به عنوان مدیر مالی شهرداری رشت منصوب شد و تا پایان ۹۴ در این سمت باقی ماند. امیری سپس مدیر منطقه دو شد اما تیر ماه ۹۵ برکنار شد.

عضویت هیئت مدیره سازمان آرامستان و موتوری، بازرس سازمان تاکسیرانی و حسابرس دهیاریهای شهرستان رشت از سایر فعالیت های وی است.

یعقوب امیری یکی از مدیرانی است که به تدریج توسط محمد علی ثابت قدم حذف شد. امیری که همواره منافع عمومی را به منافع افراد خاص ترجیح می داد توانسته بود شرایط مناسبی را در حوزه کاری خود ایجاد کند. عزل امیری بنا بر عملکر مثبت وی از امور مالی شهرداری رشت غیر ممکن بود بنابراین وی ابتدا به عنوان مدیر منطقه دو منصوب شد و سپس از کار برکنار شد.

یعقوب امیری مثال بارز جمله معروف “نام نیک است که می ماند” است؛ نام یعقوب امیری در شهر رشت تداعی گر یک مدیر متعهد و کاربلد است  کسی که اینروزها جای خالیش در سطح اول شهرداری رشت کاملا احساس می شود.

یعقوب امیری از جدی ترین گزینه های سرپرستی شهرداری رشت پس از عزل محمد علی ثابت قدم بوده است.

محمدنوری هریس

محمدنوری هریس را تمام کارکنان شهرداری رشت می شناسند. وی از رزمندگان دفاع مقدس است که ۴۴ ماه حضور داوطلبانه در جبهه را در کارنامه دارد. وی دانشجوی ارشد مهندسی اجرایی عمران و از پرسنل رسمی شهرداری رشت اس. نوری هریس مدیرعامل سابق اتوبوس رانی شهرداری رشت و بازرس ویژه اتوبوسرانی های کل کشور بوده است. از وی به عنوان مدیر نمونه توسط مهندس قهرمانی استاندار سابق گیلان در جلسه رسمی استان در سالن الزهرای رشت تقدیر شد.

نوری هریس در دوره دوم وسوم شورای شهر رشت مشاور رسمی این شورا بوده است و در دوره دوم شورای شهر هم که به عنوان مدیر عمرانی شهرداری مرکز مشغول به فعالیت بود از سوی موسوی لاری وزیر وقت کشور در مراسم افتتاحیه ساختمان اتش نشانی  میدان انتظام به عنوان مدیر نمونه عمران شهری تقدیر و تجلیل شد.

علیرضا(اصغر) کامران راد

علیرضا(اصغر) کامران راد از مدیران با سابقه شهرداری رشت است وی سال ٧۴ به عنوان رییس ناحیه منصوب شد و پس از آن سوابقی چون مدیریت مالی سازمانهای شهرداری، معاونت سازمان اتوبوسرانی، مدیریت خدمات شهری، مدیر عاملی سازمان پارکها و فضای سبز، مدیرعاملی سازمان تاکسیرانی، عضویت هیئت مدیره سازمانهای موتوری، فضای سبز، پسماند ، تاکسیرانی، میادین و فراوردهای کشاورزی، ریاست دفتر سرمایه گذاری، عضویت کارگروه کارشناسی و دبیر شورای سرمایه گذاری رشت را به کارنامه خود افزود.

کامران راد در دوره های مختلف به عنوان مشاور شهردار رشت و در ادوار مختلف به عنوان مشاور رییس شورا و کمیسیونهای ترافیک، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر منصوب و فعالیت کرد.

وی مدیر مالی شورای شهر از بدو تاسیس تا دوره سوم بوده و سابقه عضویت در کارگروه های تخصصی زیباسازی رشت، احیای رودخانه های شهر، توسعه و امور زیربنایی را دارد.

سجاد حسینی

سجاد حسینی یکی از فعالان حوزه محیط زیست و از سرمایه های شهر رشت در حوزه پسماند است که متاسفانه شهرداری رشت در سال های اخیر نتوانست آنگونه که باید از وی استفاده کند.

وی در سال جاری به سمت مشاور حوزه پسماند معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور منصوب شد تا نشان دهد اگر شهرداری عزمی برای استفاده از تجربیات وی در حوزه پسماند ندارد در سطح کشور هستند کسانی که این تجربیات را غنیمت شمارند.

مشاور فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت ۱۳۹۲، مدیر پروژه نیروگاه زباله سوز ۶۰۰ تنی شهرداری رشت ۱۳۹۲، مدیرعامل شرکت کود آلی گیلان (کارخانه کمپوست) ۹۳- ۱۳۹۲، مدرس دوره آموزشی تفکیک از مبدا و مدیریت پسماند (دانشگاه گیلان) ۱۳۹۱، معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند ۹۲- ۱۳۹۱، مشاور کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت ۱۳۹۱، مشاور امور مربوط به پسماند شهرداری ماسال ۱۳۹۱ و مشاور پسماند فرمانداری شهرستان صومعه سرا از سوابق سجاد حسینی هستند.

وی دوره های زیادی در حوزه پسماند سپری کرده و دارای مقالات زیادی در این حوزه است.

سید غفور شفیعی

غفور شفیعی از نیروهای با تجربه شهرداری و دارای پروانه اشتغال پایه دو در طراحی ونظارت و اجرا است. وی از سال ۸۵ در شهرداری رشت مشغول به کار است و ریاست اداره نظارت حوزه معاونت عمرانی، مدیریت پروژه های راهسازی و آسفالت معابر را در کارنامه دارد.

وی به مدت ۵ سال نماینده شهرداری رشت در استانداری و سازمان مدیریت برنامه ریزی جهت تهیه و تنظیم و مبادله موافقت نامه های اعتبارات دولتی بوده است.

شفیعی در هیات مدیره سازمان آرامستان ها نیز عضویت داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.