تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1396 - 18:26
کد خبر : 28552

متاسفانه گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات زیست محیطی وجود ندارد

متاسفانه گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات زیست محیطی وجود ندارد

اسماعیل حاجی پور: سال هاست که درباره مشکلات رودخانه ها حرف می زنیم و در حالی ۵۰ میلیارد تومان به منظور ساماندهی رشت اختصاص داده اند که رفع این مشکل نیازمند ۹۵۰ میلیارد تومان  اعتبار می باشد. وی بیان کرد: با تمام وجودم به دولت علاقمندم اما انتظار دارم با مشاهده مشکلات زیست محیطی که

اسماعیل حاجی پور: سال هاست که درباره مشکلات رودخانه ها حرف می زنیم و در حالی ۵۰ میلیارد تومان به منظور ساماندهی رشت اختصاص داده اند که رفع این مشکل نیازمند ۹۵۰ میلیارد تومان  اعتبار می باشد.
وی بیان کرد: با تمام وجودم به دولت علاقمندم اما انتظار دارم با مشاهده مشکلات زیست محیطی که سلامت مردم رشت و گیلان را مورد تهدید قرار داده است چاره اندیشی نماید.
عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با ابراز تاسف از نابودی تالاب انزلی گفت: رودخانه های گوهر رود و زرجوب  به تالاب انزلی سرازیر می شوند و تالاب انزلی  در حال نابود شدن است .
حاجی پور با اشاره به تمایل سرمایه گذاران به منظور سرمایه گذاری در رودخانه های رشت بیان کرد: یک سرمایه گذار رشتی ساکن آلمان قصد ورود به این مهم را دارد و امیدوارم با همراهی و همکاری شرایط حضور سرمایه گذاران در  رشت را فراهم کنیم.
وی افزود: شهرداری رشت بیش از ۴۵ درصد حرایم رودخانه ها را آزاد کرده اما هنوز عده ای در املاک تملک شده ساکن هستند .
حاجی پور با اذعان به اینکه مدیریت رودخانه های رشت باید واحد باشد تصریح کرد: شورا و شهراری رشت در حوزه رودخانه ها از هر گونه مساعدت و همراهی استقبال می کنند.
عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا نیز در این جلسه اظهار کرد: متاسفانه در حوزه رودخانه ها  انگشت اتهامات به سمت شهرداری رشت است و باید یک وحدت فرماندهی و اراده ملی در این خصوص ایجاد شود.
جلال الدین محمد شکریه افزود: تا زمانی که این مهم بصورت یک مطالبه نباشد و دستگاه ها با یکدیگر تعامل نداشته باشند یقینا مشکلی برطرف نمی شود و رودخانه ها در یک فلاکت به فراموشی سپرده خواهند شد.
شیرزاد با بیان اینکه جلسات متعددی تا کنون در این خصوص برگزار شده است گفت: جلسه گذاشتن بدون حصول نتیجه دردی دوا نمی کند و جذب اعتبار ملی باید خروجی این جلسات باشد و امیدواریم رئیس مجمع نمایندگان گیلان و منوچهر جمالی به عنوان عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع با حساسیت بیشتری ورود کنند.
عاقل منش یکی دیگر از اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا اظهار کرد: سراوان و دو رودخانه گوهررود و زرجوب مختص رشت نیستند و باید نگاه استانی و ملی به این مهم جلب شود.
وی افزود: اگر استاندار گیلان شخصا به این مساله ورود کند یقینا اعضای شورای رشت نیز بطور منسجم در آن حضور خواهند یافت و بهتر به نتیجه خواهند رسید.
وی بیان کرد: رودخانه ها و سراوان دو مطالبه مهمی است که باید همه آن را مطرح کنند و در یک پروسه زمانی مشخص نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا نیز با بیان اینکه اراده ها در  خصوص سراوان و دو رودخانه رشت ضعیف است اظهار کرد: کم کاریها در این خصوص خیانت است.
محمد حسن علیپور با ابراز تاسف از وضعیت نامناسب کارگران فضای سبز و پاکبانان شهرداری رشت تصریح کرد: کارت هدیه ای که به مناسبت شب یلدا به کارگران شهرداری پرداخت شد موجب خوشحالی آنان شد.
یکی از فعالان محیط زیست نیز در جلسه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا گفت: نقش سازمان های مردم نهاد در چنین مباحثی باید پررنگ تر شود.
پیمان بازدیدی افزود: حقوق شهروندی باید در قالب کارگاه های آموزشی مرتبط با محیط زیست آموزش داده شود و  سرای محلات رشت از ظرفیت خوبی در این مبحث برخوردار است.
مدیر عامل موسسه گیلان پاک نیز در جلسه امروز کمیسیون بهداشت گفت: در گذشته آب آشامیدنی مورد نیاز مردم از این دو رودخانه تامین می شد اما در حال حاضر تبدیل به کانال فاضلاب شده است.
طاهره صبوری افزود: انتظار داریم از انجام برنامه های شتابزده در خصوص برنامه پایش سرزمین جلوگیری شود . وی خواستار تشکیل صندوق بین المللی در خصوص گوهررود و زرجوب شد و گفت: سازمان های مردم نهاد در این خصوص می توانند به خوبی همراهی و مساعدت کنند.
یکی دیگر از فعالان زیست محیطی در این جلسه اظهار کرد: رفع آلودگی دو رودخانه رشت عزم ملی می خواهد .
تهمینه شمشادی افزود: دغدغه ما مخاطرات محیط زیستی است و متاسفانه تالاب انزلی که ثبت جهانی شده  در حال نابودی است.
وی بیان کرد: مشکل ۴۰ ساله محیط زیست گیلان هم یک شبه برطرف نمی شود اما به هر حال باید برای رفع آن تلاش کرد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.