تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1396 - 17:03
کد خبر : 27867

انتقاد نسبت به بی توجهی به نهضت جنگل / وجود چاله های در سطح شهر سبب اعتراض شهروندان / شهردار در بیشتر عزل و نصب ها با نظر خود عمل نموده است

انتقاد نسبت به بی توجهی به نهضت جنگل / وجود چاله های در سطح شهر سبب اعتراض شهروندان / شهردار در بیشتر عزل و نصب ها با نظر خود عمل نموده است

شانزدهمین جلسه شورای اسلامی رشت عصر دوشنبه در حالی برگزار شد که در آن یکی از اعضای شورا نسبت به بی توجهی به نهضت جنگل و اکتفا کردن به بردن نام میرزاکوچک خان تنها در روز شهادت وی انتقاد کرد. رضا رسولی با بیان اینکه برخی اوقات به طور عمدی و خودآگاه نسبت به نهضت

شانزدهمین جلسه شورای اسلامی رشت عصر دوشنبه در حالی برگزار شد که در آن یکی از اعضای شورا نسبت به بی توجهی به نهضت جنگل و اکتفا کردن به بردن نام میرزاکوچک خان تنها در روز شهادت وی انتقاد کرد.

رضا رسولی با بیان اینکه برخی اوقات به طور عمدی و خودآگاه نسبت به نهضت جنگل و میرزاکوچک خان بی توجهی صورت می گیرد، اظهار کرد: نهضت جنگل که بنیان گذار نخستین جمهوری و ادامه راه مشروطه بوده، چندی پس از شهادت میرزا موجب ایجاد گام های بعدی ملت ایران برای رسیدن به جمهوریت و در نهایت انقلاب اسلامی شد.

وی با اشاره به اینکه نباید این چهره انقلابی و تاثیرگذار در تاریخ کشور تنها در روز شهادت خود، مطرح شود ، افزود: انتظار می رود در محافل مختلف نسبت به تاثیر نهضت جنگل و شخصیت میرزاکوچک بحث و بررسی های بیشتری صورت گیرد.

این عضو شورای رشت تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی شورا، اقدامی شایسته در شأن و شخصیت میرزا کوچک و همینطور نهضت جنگل انجام دهد و مقدمات ایجاد خانه مشروطه در رشت را در سال آتی فراهم کند.

وی همچنین درنطق پیش از دستور خود، نسبت به تصویب لایحه اعطای جایزه تشویقی به شهروندانی که جرائم کمیسیون های ۱۰۰ و ۷۷ را به صورت نقدی به شهرداری پرداخت کنند در کمیسیون توسعه و عمران شهر مطرح کرد و از صحن شورا خواست نسبت به اعلام وصول آن سرعت بیشتری به خرج دهند.

وجود چاله های در سطح شهر سبب اعتراض شهروندان

احمد رمضانپور نرگسی، دومین ناطق پیش از دستور این جلسه نیز با انتقاد از وجود چاله های متعدد در خیابان های اصلی و فرعی سطح شهر ، گفت: با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی باید شهر را برای ورود گردشگران آماده کنیم اما شهروندان به طور جدی با وجود چاله های متعدد در کوچه پس کوچه ها و حتی خیابان های اصلی شهر مواجه هستند.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به تمدید نهضت آسفالت شهر در دوره شورای چهارم، ادامه داد: آسفالت خیابان ها از نخستین اقدامات شهرداری است و این مهم باید هر چه سریعتر مورد توجه جدی شهردار و مدیران شهرداری در مناطق قرار گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه برای یافتن راه های توسعه شهر رشت باید تعاملات بیشتری بین شورا و مدیران ارشد استان ایجاد شود، خاطرنشان کرد: با وجود گذشت سه ماه از آغاز فعالیت شورای پنجم، هنوز جلسات همفکری شورا با استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و همینطور مجمع نمایندگان استان تشکیل نشده و انتظار می رود هر چه سریعتر از سوی رئیس شورا این جلسات درخواست شود.

بی توجهی شهردار به مطالبات شهروندان

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در نطق پیش از دستور با انتقاد از وضعیت شهر و بی توجهی شهرداری نسبت به خواسته های شهروندان ،اظهار کرد: در طی سه ماه گذشته، بارها اعضای شورا نسبت به نبود وسایل حمل و نقل برای ساکنان مسکن مهر، وجود چاله های متعدد در سطح شهر و همینطور رها شدن پل های عابرپیاده در سطح پیاده روها تذکر و نطق کرده اند اما بهبودی در وضعیت موجود حاصل نشده است.

حامد عبداللهی با بیان اینکه انتخاب شهردار باتجربه از سوی شورا برای رفع مشکلات شهر و ایجاد آرامش و رفاه برای شهروندان ضورت گرفته است ، افزود: بهبود نیافتن وضعیت موجود طی ماه های گذشته نشان از این دارد که یا شهردار نسبت به شهر بی توجه است و یا مدیرانی که در مسئولیت های مختلف در شهرداری منصوب شده اند ، بی کفایت هستند.

وی همچنین نبود آرامش و رفاه برای پرسنل شهرداری را یادآورشد و گفت: پرداخت نکردن دو ماه حقوق نیروهای حجمی و همینطور اضافه کار کارکنان رسمی شهرداری همگی نشان از نبود آرامش در بدنه شهرداری دارد.

عبداللهی با بیان اینکه وظیفه مدیریت شهری رفع مطالبه های شهروندان است ، تصریح کرد: آسفالت معابر و رفع مشکلات از این دست در حوزه اجرایی از وظایف شهرداری است و انتظار می رود که شهردار منصوب شده این مشکلات را در اسرع وقت رفع کند.

ارائه عملکرد سه ماهه شورای شهر رشت در روزهای آینده

رئیس شورای شهر رشت در ادامه نیز با تائید انتقادات مطرح شده، نسبت به ارائه گزارش عملکرد سه ماهه شورا به شهروندان اشاره و خاطرنشان کرد: در روزهای آینده این گزارش در اختیار اصحاب رسانه و شهروندان قرار می گیرد.

سید امیر حسین علوی با اشاره به عزل و نصب های اخیر در شهرداری رشت تصریح کرد: شهردار رشت در بیشتر عزل و نصب ها با نظر خودش اقدام نموده و امیدوارم طی این مدت با شناختی که وی از پرسنل پیدا کرده بتواند بهترین تصمیمات را در این خصوص بگیرد.
وی افزود: شهرداری رشت نیازمند تحول است و امیدوارم با تصمیمات اتخاذ شده بهترین اتفاقات برای شهر رشت رقم بخورد.
علوی با بیان اینکه پیگیری مطالبات شهرداری رشت در اولویت باشد تصریح کرد: شهرداری رشت مطالبات فراوانی از دستگاههای دولتی و … دارد و این مبحث باید بطور جدی پیگیری شود.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اذعان به اینکه دیون شهرداری رشت پرداخت شود گفت: پرداخت مطالبات پرسنل، معوقات پیمانکاران و… از جمله دیونی است که شهردار رشت باید به آن توجه داشته باشد.
وی افزود: مشکلات مالی دوره گذاری است که با همت و همراهی شورا و شهرداری رشت برطرف خواهد شد .
علوی توجه به مشکلات پرسنل را امری ضروری برای شهردار رشت دانست و بیان کرد: مجموعه شهرداری رشت با تلاشهای شبانه روزی پرسنل مشغول خدمات رسانی است و باید مشکلات معیشتی آنان برطرف شود تا با آسودگی خاطر و آرامش در ارائه خدمات بیشتر و بهتر به شهروندان فعالیت کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اذعان به اینکه شورای رشت در آرامش کامل و با همدلی در تلاش برای رفع مشکلات شهر می باشد بیان کرد: منافع شهر و شهروندان برای شورای رشت در اولویت است و تمامی تصمیمات با در نظر گرفتن این مهم اتخاذ می گردد.

امیرحسین علوی همچنین با استقبال از پیشنهاد برگزاری جلسات همفکری مشترک با مدیران ارشد استان و مجمع نمایندگان استان گیلان، از پیگیری برای تشکیل این جلسات خبر داد.

موافقت مشروط شورا با لایحه شهرداری

در ادامه شانزدهمین جلسه شورای رشت، مهمترین لایحه ای که به صورت دو فوریتی مطرح شد و مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت به اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از ردیف مناسب سازی معابر(احداث پارک، درختکاری، ایجاد فضای سبز و سایر موارد) به ستاد بحران شهرداری برای هزینه کردن در زمان بحرانی های احتمالی از جمله برف اختصاص داشت.

طبق این لایحه شهرداری، به هر کدام از مناطق پنج گانه به همراه شهرداری مرکز، ۲۵۰ میلیون تومان برای هزینه کردن در راستای اجاره ماشین آلات سنگین برای برفروبی، خرید شن، ماسه، نمک و همینطور هزینه کارکنان طی روزهای بحرانی همچون روزهای برفی اختصاص پیدا می کرد که رقم پیشنهادی در این لایحه مورد اعتراض اعضا قرار گرفت.

فاطمه شیرزاد از مخالفان این رقم پیشنهادی، گفت: هزینه کرد هر منطقه در مواقع بحرانی برای خرید نمک، شن و ماسه و سایر موارد نمی تواند چنین رقمی باشد و باید نسبت به صرف کردن این ارقام در مناطق نظارت بهتری صورت گیرد.

محمدحسن عاقل منش نیز در این باره اظهار کرد: در سال های گذشته مطمئنا شهرداری در این حوزه هزینه کردهایی داشته است اما مطمئنا رقم ۲۵۰ میلیون تومان برای هر منطقه مبلغ بالایی است.

حامد عبداللهی نیز که در سال های ۹۴ و ۹۵، چند ماه مسئولیت شهرداری منطقه پنج را بر عهده داشت با استعلام از منطقه مذکور، کل هزینه کرد منطقه پنج برای برف سال های فوق را حدود ۵۵ میلیون تومان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: باید در مناطق از هزینه کردهای مازاد جلوگیری کرد.

اما در مقابل، نماینده شورا در ستاد بحران شهرداری با اشاره به وضعیت بحرانی سال های گذشته در نزول چند روزه برف در سطح شهر، گفت: در زمان بحران، بسیاری از هزینه ها غیرقابل پیش بینی است و از سویی وضعیت بحرانی نیز خود شرایط ویژه و غیرقابل پیش بینی دارد.

اسماعیل حاجی پور تاکید کرد: در زمان بحران نمی توان نسبت به ارائه خدمات به شهروندان تعلل کرد و شهرداری موظف است به عنوان ارتش دفاعی شهر در مواقع بحرانی از جان و مال شهروندان دفاع کند لذا اختصاص این ارقام در مقابل خدماتی که باید ارائه شود ناچیز است.

در نهایت با توضیح مدیر بخش بودجه شهرداری رشت، اعضا تصمیم گرفتند که رقم پیشنهادی لایحه را به ۹۰۰ میلیون تومان تقلیل دهند.

همچنین در این جلسه، لایحه اصلاحیه تعرفه بهای خدمات شهرداری در سال ۹۷ به صورت عادی به کمیسیون ها ارجاع شد و اعضای شورا با لایحه واگذاری برخی برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به باشگاه ورزشی شهرداری به صورت یک فوریت موافقت کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.