تاریخ انتشار : سه شنبه 28 شهریور 1396 - 2:05
کد خبر : 24287

نهمین جلسه شورای شهر رشت با تجلیل از فاطمه رفیعی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان برگزار شد / گزارش تصویری

نهمین جلسه شورای شهر رشت با تجلیل از فاطمه رفیعی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان برگزار شد / گزارش تصویری

فاطمه رفیعی : ما دغدغه امور خانواده را داریم و این دفتر تنها در مورد بانوان فعالیت نمی کند

جارستان – عصر امروز نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت به ریاست سید امیرحسین علوی در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد و در ابتدای این جلسه رئیس شورا به ارائه گزارشی از اقداماتش در روزهای اخیر و دیدار با مدیران رده بالای ملی برای پیگیری مطالبات و افزایش سطح همکاری ها پرداخت.

سید امیرحسین علوی در این جلسه با اشاره به گزارش صدروزه در ابتدای شورای چهارم گفت: متاسفانه گزارش های صدروزه ادامه پیدا نکرد و در شورای پنجم برای ارائه گزارش های صدروزه اعلام آمادگی می کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: مردم باید بدانند نمایندگانشان در شورا چه کرده اند و باید بتوانیم گزارش مناسبی از عملکردمان به مردم ارائه دهیم و به همین دلیل در پایان ماه اول شورا اعلام می کنیم که گزارش صدروزه ارائه خواهد شد.

پیشنهاد تشکیل مجدد کمیته بانوان در شورای پنجم

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه گفت: در شورای چهارم کمیته بانوان تشکیل شد که به اهداف خود دست پیدا نکرد. اخیرا طی نشستی این مطالبه از سوی بانوان مجددا مطرح شد و استدعا دارم با محوریت فاطمه شیرزاد تنها بانوی عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت این موضوع بازبینی و باز زنده سازی شود و من هم حاضرم به عنوان کوچکترین عضو کمیته حضور داشته باشم.

سید امیرحسین علوی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس و دهه اول محرم را در پیش داریم و امیدوارم شهرداری رشت فراتر از وظایفی که استانداری برایش تعیین کرده است گام بردارد. ضمن آنکه برای اولین بار ردیفی برای هفته دفاع مقدس در برنامه های سازمان فرهنگی دیده شده است.

پیگیری بازسازی اتوبوس های رشت در دیدار با معاون عمرانی وزیر کشور

وی در ادامه به سفر به تهران و دیدارهای صورت گرفته اشاره کرد و گفت: طی ملاقاتی با معاون عمرانی وزیر کشور ضمن معارفه شهردار منتخب موضوعات دیگری نیز مطرح شد که از جمله آنها می توان به بحث بازسازی اتوبوس های رشت اشاره کرد که با دستور بررسی و مساعدت آقای خندان دل همراه شد.

علوی به موضوع سهم ناچیز شهرداری رشت از توزیع منابع در پایتخت پرداخت و افزود: امیدوارم با پیگیری های مستمر در این وضعیت تغییری ایجاد کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از ارائه چارت پیشنهادی شورای اسلامی شهر رشت در این دیدار خبر داد و گفت: اگر شورای شهرهای بزرگ بخواهند عملکرد مطلوبی داشته باشند و به وظایف قانونی خود به بهترین شکل عمل کنند باید ابزار های مناسب نیز داشته باشند و با ۱۰ نیرو نمی توانند به کارایی مطلوب برسند.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه چارت قدیم کارایی کافی را نداشت و نیاز به به روزرسانی احساس می شد اظهار داشت: خوشحالم که این پیشنهاد با دستور مساعد همراه شد و باید پیگیری کنیم تا در کل کشور تحولی در عملکرد شوراها ایجاد کنیم. 

اعلام آمادگی معصومه ابتکار برای برقراری ارتباطات در سطح بالا با رشت در حوزه امور بانوان

وی همچنین به دیدار با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در در امور زنان و خانواده اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به ضرورت پرداختن به تحکیم بنیان خانواده تقاضا داشتیم همکاری بیشتری صورت بگیرد که معاون رئیس جمهور با توجه به حضور دکتر نصرتی به عنوان شهردار رشت برای همکاری در سطح بالا اعلام آمادگی کرد.

پیگیری ثبت رشت به عنوان تالاب شهر در شبکه جهانی شهرهای تالابی در دیدار با معاون سابق و مشاور فعلی سازمان محیط زیست

رئیس شورای اسلامی شهر رشت همچنین از پیگیری بحث رودخانه های زرجوب و گوهررود با معاون سابق سازمان حفاظت محیط زیست و مشاور فعلی این سازمان آقایان دکتر مجابی و باقرزاده کریمی خبرداد و افزود: علاوه بر این موارد دو موضوع بسیار مهم با ابعاد به هم پیوسته نیز پیشنهاد شد که موضوع اول ثبت تالاب عینک رشت در کنوانسیون رامسر و موضوع دوم ثبت رشت به عنوان تالاب شهر در شبکه جهانی شهرهای تالابی بود که پیشنهاد می شود در جلسه مشترکی کمیسیون های مربوطه پیگیری کنند.

علوی در پایان خاطر نشان کرد: نهم مهر ماه آخرین فرصت برای ثبت به عنوان تالاب شهر تحت کنوانسیون رامسر است و اگر این فرصت استثنایی را که برای اولین بار فراهم شده است از دست بدهیم حداقل دو سال زمان از دست می دهیم. تلاش کنیم رشت را به شهر اولین ها برگردانیم.

 

احمد رمضانپور نرگسی به عنوان ناطق اول دقایقی به سخنرانی پرداخت و در ابتدا از پیگیری های سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهررشت به دلیل پیگیری های روزهای اخیر در دیدار با مدیران رده بالای ملی تشکر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه خواستار ملی شدن طرح ساماندهی دو رودخانه رشت علاوه بر تالاب عینک شد و افزود: در این موضوع سمن ها می توانند کمک شایان توجهی داشته باشند.

رمضانپور همچنین با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان به بیان مشکلات بازنشستگان پرداخت و گفت: به عنوان کسی که سی سال خدمت را پشت سر گذاشته ام احساس می کنم که امروز هزینه های به مراتب بیشتری را به عنوان یک بازنشسته دارم.

وی افزود: بازنشستگان با توجه به مشکلات فعلی جامعه با مشکلات فراوانی مواجهند. جوانان هم وضعیت اشتغال مناسبی ندارند و در نتیجه اگر یک فرد باز نشسته نتواند به فرزندان خود در این شرایط کمک کند عرق شرم بر پیشانی اش می نشیند و متاسفانه گاهی چنین مسائلی به خوبی درک نمی شود. دولت باید در بحث همتراز شدن حقوق ها اقدامی داشته باشد.

رمضانپور نرگسی همچنین در بخشی از سخنان خود به موضوع آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: امروزه در بسیاری از موارد شاهد افت تحصیلی در استان گیلان هستیم و تعداد افراد تک رقمی این استان رو به کاهش است. امروز با تعدد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در بحث کمیت دغدغه ای وجود ندارد و باید از این پس به بحث کیفیت تحصیل بیش از پیش توجه شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سالروز آغاز جنگ تحمیلی اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی از همان روزهای اول گروهک های منافقین و تروریستی به پادگان ها حمله کردند. این شرایط ادامه داشت تا اینکه نهایتا ۳۱ شهریور جنگ تحمیلی آغاز شدو در شرایط که تجربه بالایی در این حوزه نداشتیم در جنگی نابرابر حداقل با ۱۷ یا ۱۸ کشور مقابله کردیم. 

رمضانپور با اشاره به خاطراتی از دوران جنگ افزود: البته کشورهایی که به دشمنی با ما پرداختند بیش از این تعداد بود اما حداقل از ۱۷ کشور اسیر داشتیم و این نشان می دهد که نیروی انسانی ۱۷ کشور به مقابله با ایران می پرداخت اما در روزهای گرم جنوب و در روزهای سرد غرب غیرتمندانه ایستادگی کردیم و افتخار بزرگی را در تاریخ ثبت کردیم. ما حتی یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادیم. 

وی این جنک را پیروزی سیاسی نظامی نامید و گفت: با فداکاری جوانان این مرز و بوم این افتخار به دست آمد و ما بهترین عزیزانمان را در جنگ از دست دادیم. جوانانی که می دانستند در مسیرشان مین وجود دارد اما صف می کشیدند تا با عبورشان از روی مین راه را برای سایر رزمندگان باز کنند. امروز میزهای مدیران بر خون این شهیدان استوار است و حق نداریم هیچگاه خلاف خواسته آنها قدم برداریم.

رمضانپور نرگسی تصریح کرد: وظیفه داریم برای ایثارگرانی که هنوز از جراحات و درد جانبازی به خود می پیچند، آزادگانی که سالها در زندان های عراق اسارت کشیدند و خانواده های شهدا گام های موثری برداریم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت از تست ربات جمع کننده گونه گیاهی مهاجم سنبل آبی از تالاب عینک خبرداد.

در نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز فاطمه شیرزاد به عنوان ناطق دوم به سخنرانی پرداخت و گفت: بعد از ایام محرم ربات جمع کننده گونه گیاهی سنبل آبی در تالاب عینک آزمایش خواهد شد.

شیرزاد با اشاره به اینکه این تالاب بزرگترین تالاب شهری کشور و دومین تالاب بزرگ گیلان است اظهار داشت: باید نسبت به وضعیت این تالاب با حساسیت بیشتری اقدام کنیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت همچنین به مساله سراوان، زرجوب و گوهررود اشاره کرد و افزود: موضوع تفکیک زباله مورد تاکید کمیسیون بهداشت است.

شیرزاد با به صدا دراوردن زنگ خطر برای مسئولین استانی گفت: ظرفیت سلول های زباله سراوان تنها تا دو سال دیگر جوابگو خواهد بود و ما از همین امروز زنگ خطر را برای مسئولین استان از حوزه مدیریت شهری به صدا در می آوریم.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه بخش وسیعی از جنگل های سراوان به دلیل شیرابه های زباله ها از بین رفته است افزود: در سازمان محیط زیست شاهد تغییر مدیریت بوده ایم و انتظار داریم بیش از پیش به این مسائل توجه شود و استاندار آینده گیلان نیز پیگیر مطالبات مردم در این حوزه باشد.

فاطمه رفیعی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان : در ابتدا تشکر ویژه از دعوتشان در نهمین جلسه شورا کرد و در ادامه بیان داشت ما دغدغه امور خانواده را داریم و این دفتر تنها در مورد بانوان فعالیت نمی کند.وی خاطر نشان کرد وزیر کشوریک مصوبه ده گانه ای را به مدیریت امور بانوان ابلاغ کرده است که در آن سعی شده برنامه ریزی های مثمر انجام گیرد.وی در ادامه به بحث کودکانی که در سطح شهر هستند پرداخت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.