تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 شهریور 1396 - 0:58
کد خبر : 24156

اولین نشست تخصصی رییس شورای شهر رشت با فعالین حوزه زنان

اولین نشست تخصصی رییس شورای شهر رشت با فعالین حوزه زنان

مهندس علوی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته و پیگیری های گذشته خود در حوزه زنان از پیگیری تشکیل کمیته تخصصی بانوان در شورای گذشته به عنوان یکی از جدی ترین دغدغه های خود خبر داد.

اولین نشست تخصصی با موضوع مشکلات و معضلات حوزه زنان با حضور مهندس امیرحسین علوی رییس شورای شهر رشت و جمعی از فعالین حوزه زنان و خانواده در دفتر مرکز آموزش و پژوهش مجمع متخصصین گیلان برگزار گردید.
در ابتدای جلسه پریسا پرشاد عضو هیئت رییسه شاخه بانوان مجمع متخصصین با اشاره به انباشت مشکلات بانوان در جامعه ای خانواده محور همچون ایران درخواست توجه ویژه به این حوزه از سوی مسئولین شد.
پرشاد با اشاره به اهمیت مسئله تامین معیشت زنان بی سرپرست و بد سرپرست با نقد به عدم رویکرد اولویت محوری شهرداری رشت در تخصیص منابع و ایجاد امکانات،محلات کم برخوردار رشت را واجد شرایط توجه بیشتر از سوی شهرداری و تخصیص منابع مالی دانست.
عضو هیئت رییسه شاخه بانوان مجمع متخصصین با بیان این مورد که متاسفانه در سالهای اخیر مجموعه شهرداری که به نوعی متولی ارتقای سطح معیشت شهروندان علی الخصوص اقشار آسیب پذیر میباشد و در این خصوص دارای بودجه و معاونت های مشخص است موفق به انجام پژوهشی جامع برای ارزیابی نواحی و تعداد افراد اسیب پذیر در حوزه زنان برای بررسی و ارائه راهکاری علمی نشده است از مهندس علوی خواستار توجه ویژه و اقدامات لازم شد.
این فعال حوزه زنان در انتها با تمجید از رویکرد و سبقه تعاملی و تاثیر گذار رییس شورای شهر در حوزه زنان از سایر نمایندگان پارلمان شهری خواستار الگو پذیری از مهندس علوی در این حوزه شد.
در ادامه امیرحسین علوی رییس شورای شهر رشت با اشاره به اهمیت نقش زنان در جامعه ایران و جایگاه زن در خانواده گیلانی با تمجید از فداکاری های زنان گیلانی در برهه های مختلف تاریخی زنان را سرمایه ای در راستای تکامل جامعه دانست که ضامن موفقیت هر جامعه میباشند.
مهندس علوی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته و پیگیری های گذشته خود در حوزه زنان از پیگیری تشکیل کمیته تخصصی بانوان در شورای گذشته به عنوان یکی از جدی ترین دغدغه های خود خبر داد.
علوی با بیان اینکه در جامعه سنتی گیلان زنان همواره دوشادوش مردان بخش اعظمی از بار تامین اقتصادی خانواده را در شالیزارها و بازارهای هفتگی به دوش میکشیدند ایجاد فضایی در محلات کم برخوردار رشت را برای مشارکت زنان در تامین اقتصاد خانواده با توجه به قابلیت های موجود را از موارد قابل توجه دانست.
رییس شورای شهر رشت با اشاره به درک و شعور سیاسی زنان و نقش برجسته آنها در کنش و واکنش های سیاسی و اجتماعی روز را نشانه بلوغ فکری و سیاسی این قشر از مردم گیلان دانست از حضور آنها در سمت های مدیریتی اعلام حمایت کرد.
ایشان با اشاره به اهمیت برگزاری این قبیل نشست های تخصصی و خروجی های بدست آمده از آنها از انتصاب مشاور زنان رییس شورای رشت در آینده نزدیک خبر داد.
مهندس با اشاره به دیدگاه و نگاه فراحزبی و جناحی خود از همه فعالین در احزاب و تشکل های صنفی و مردم نهاد و حتی سیاسی که تجربه کار در حوزه های اجتماعی و فرهنگی را دارند دعوت به همکاری و هم یاری در پیگیری مطالبات اجتماعی و مدنی را داشتند.
در انتها مهندس علوی با اشاره به اهمیت مسئله محیط زیست برای شهروندان و اکوسیستم شهری رشت از پیگیری های جدی جهت تحقق به آرزوی دیرینه رشتوندان جهت احیای دو شاهرگ حیاتی شهر رودخانه های زرجوب و گوهررود خبرداد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شیوا یکشنبه , ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱:۰۳

سلام و درود . ضمن سپاس از تلاشهای مجدانه مسئولین امر تقاضامندم ضمن اطلاع رسانی ویژه درباره ماهیت و سپس وظایف و برنامه های مجمع متخصصین بانوان گیلانی، جهت شرکت بانوان لایق و علاقمند به عضویت در این مجمع فراخوانی داده شود تا بانوانی که گمنام و ناشناس سالها بی هیچ چشمداشتی برای رشد و اشاعه فرهنگ این مرز و بوم تلاش کرده اند و می کنند سرسلسله و درنتیجه راهگشای معزلات و مشکلات هم نوعان خود شوند. باسپاس