تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1396 - 11:38
کد خبر : 23480

⭕️روایت خرازی از پدرخوانده‌های جریان اصلاحات، حصر و …

⭕️روایت خرازی از پدرخوانده‌های جریان اصلاحات، حصر و …

صادق خرازی سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد و فرانسه و موسس حزب ندای ایرانیان: ?آقای روحانی در رابطه با حصر اندازه وسعش تلاش کرده و اینطور نیست که او هرچه اراده کند، فردا عملی شود.

⭕️روایت خرازی از پدرخوانده‌های جریان اصلاحات، حصر و …

صادق خرازی سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد و فرانسه و موسس حزب ندای ایرانیان به ایسنا گفت:

?رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور همه مردم ایران است نه ۲۴ میلیون نفر و مخاطب من جریانات سیاسی کشور هستند که باید با رئیس‌جمهور به گونه‌ای کنار بیایند که آقای روحانی بتواند ۱۶ میلیون دیگر را هم جذب کند و با آنها نیز دیالوگ برقرار کند

?به زعم من آقای روحانی قدرت گفتگو با این ۱۶ میلیون را دارد. رئیس‌جمهوری مثل آقای احمدی‌نژاد این قدرت درک و تعامل و تامل را نداشت. او بعد از پیروزی پر از شبهه در سال ۸۸ موضوعی را مطرح کرد و آن بحث “خس و خاشاک” بود اما آقای روحانی این کار را نکرد و گفت که آن ۱۶ میلیون هم از آن من است

?ما اصلاح طلبان عملکرد خوبی نداشتیم. اصلاح طلبان نه در آن صبح دوم خرداد و نه در غروب ۸۴ و نه در طلیعه سال ۹۲ و نه اکنون از استراتژی منظمی برخوردار نبودند. ما تاکنون از ظرفیت‌های فردی شخصیت‌ها نان خوردیم.

?فردی دارای ظرفیت و موقعیت اجتماعی است، جمله‌ای را مطرح می کند، در عمیق ترین لایه‌های عاطفی مردم می‌نشیند و آنها در انتخابات مشارکت می‌کنند. این موضوع نشان دهنده بی برنامگی ما است. اصلاحات برنامه ندارد و فاقد استراتژی و مبانی خاص است و ما هنوز در بیان گفتمان و مبانی اعتقادی خود دچار شبهه و مشکل هستیم.

?اصلاحات باید خود را از یکسری پدرخوانده‌ها رها کند. تا زمانی که این پدرخوانده‌ها هستند نمی‌توان خیلی دل بست و خوش بین بود. همین وضع را ما در بین اصولگرایان می‌بینیم که پدرخوانده‌ها باعث ریزش آنها شدند. عدم موفقیت مجامع موجودی که امروز در جریان اصلاح طلبی هست، به دلیل وجود و نقش همین افراد است.

? این موضوع شامل آقای خاتمی نمی‌شود، ایشان رهبر مورد اتفاق این جریان است. مسئله افرادی هستند که خود را به آقای خاتمی نسبت می‌دهند اما هیچ نسبتی با ایشان ندارند.

?گفتمان اصلاحات باید فراگیر شود. نمی‌شود که با رفتار کاملا استبدادی، شعار جامعه مدنی داده شود. اصلاح‌طلبان می‌توانند از وجود آقای خاتمی برای ایجاد جریانی خاص به نفع خود استفاده کند چراکه ایشان شخصیتی ملی و متعلق به همه است، حتی اصولگرایان.

?کاری که در چیدمان لیست شورای شهر تهران شد، کار پسندیده‌ای نبود و به گونه‌ای شکل گرفت که برخی جریان‌ها و افراد آن را تصرف کردند و برای خود حق دانستند. در مقطع انتخابات به ما می‌گفتند که هیس، این‌ها را نگویید تا صدای ما را نشنوند چون اگر بشنوند معلوم نیست انتخابات چه می‌شود. اما اکنون انتخابات تمام و شهردار هم انتخاب شده، حالا بیاییم و حرف بزنیم که چرا اشتباه کردیم. این نوع چیدمان شورای شهر منطقی بوده؟ این نقد هم به فرآیند انتخاب شورای شهر است و هم به مصادیق.

?آقای روحانی در رابطه با حصر اندازه وسعش تلاش کرده و اینطور نیست که او هرچه اراده کند، فردا عملی شود.

?من مخالف تشکیل کمیته حصر در مجلس نیستم اما فکر نمی‌کنم این کار راه حل قضیه باشد. راه حل مشخص است و شورای عالی امنیت ملی مسئولیت دارد. باید با خود آقای کروبی و آقای مهندس موسوی هم صحبت کنند تا این معضل حل شود. زیبنده کشور نیست که سه تن از شخصیت های تاریخی کشور این وضعیت را داشته باشند. راه حل این است که بزرگان و خردمندان و سران سه قوه بنشینند و با مسئولین امر به یک نتیجه و جمع بندی برسند و مسئله را حل کنند. اگر صحبت کنند حل می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.