تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 11:09
کد خبر : 23342

۷۰ درصد از مطالبات چایکاران سیاهکل پرداخت شد

۷۰ درصد از مطالبات چایکاران سیاهکل پرداخت شد

رئیس اداره چای سیاهکل گفت: نزدیک به ۷۰ درصد مطالبات چایکاران این شهرستان به حساب آنان واریز شده است.

مقصود حسینی افزود: ارزش برگ سبزچای خریداری شده از کشاورزان از ابتدای فصل برداشت چای تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد ریال است که از این میزان ۳۲میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال به آنان پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: حدود دو هزار و ۶۰۰ تن برگ سبز چای از ابتدای فصل بهره برداری تاکنون تحویل کارخانه های چای شهرستان شده که از این مقدار حدود ۶۰۰ تن چای خشک تولید شده است .
وی خاطرنشان کرد: حدود سه هزار و ۲۰۰ چایکار در شهرستان سیاهکل، یک هزار و ۶۰۰هکتار اراضی باغ چای دارند که هر ساله از آن چای برداشت می کنند .
به گفته حسینی در سال ۹۵ از شش کارخانه فعال در شهرستان سیاهکل حدود یک هزار و ۷۰۰ تن چای خشک تولید و برای مصرف توسط کارخانه داران در سراسر ایران توزیع و فروخته شد.
وی ادامه داد: به دلیل کاهش برگ سبز چای در این فصل از شش کارخانه موجود در شهرستان لاهیجان فقط چهار کارخانه باز و آماده تحویل برگ سبز چای هستند.
حسینی گفت: باغ هایی که براثر خشکی و گرمی هوا سوخته باشند، خسارت این باغ ها از سوی بیمه پرداخت خواهد شد و در مورد باغ های که بیمه نیستند، استانداری تصمیم می گیرد که از حوادث غیر مترقبه چیزی به آنان تعلق بگیرد.
وی افزود: سال گذشته در شهرستان سیاهکل حدود ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بدون سود به چایکاران پرداخت شد که این مبلغ در سال ۹۶ از پول برگ سبز چای آنان کسر می شود.
در استان های گیلان و مازندران ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای وجود دارد که ۹۰ درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است.
حدود ۵۵هزار خانوار در استان گیلان به امر تولید چای اشتغال دارند.
سال گذشته ۱۳۹ هزار و ۲۲۸ تن برگ سبز چای با ۲۹ درصد درجه یک از باغ های شمال کشور برداشت شد که از این میزان ۳۱ هزار تن چای خشک بدست آمد.
برداشت برگ سبز چای، به طور معمول در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می شود و مراحل آن از اردیبهشت ماه آغاز و تا مهرماه ادامه می یابد. کیفی ترین برگ سبز چای مربوط به چین بهاره است و این چای بیشترین طرفدار را در میان مصرف کنندگان دارد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.