تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1396 - 11:25
کد خبر : 23260

تصویب طرح مقابله با آمریکا گام اول ایران بود/ ۱۶ اقدام دیگر اجرایی خواهد شد

تصویب طرح مقابله با آمریکا گام اول ایران بود/ ۱۶ اقدام دیگر اجرایی خواهد شد

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که آمریکایی ها بدانند تصویب طرح مقابله با آمریکا گام نخست ایران بود گفت: ۱۶ اقدام دیگر که در هیات نظارت بر اجرای برجام تصویب شده، اجرایی خواهد شد.

علی لاریجانی رییس مجلس پس از تصویب جزییات طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در دو ماه گذشته با دقت زیادی این طرح را بررسی کردند تشکر می کنم نمایندگان ، خصوصا فراکسیون ها وکمیسیون امنیت ملی مجلس درباره این طرح وقت زیادی گذاشتند و زحمات زیادی متحمل شدند.
وی افزود: نمایندگان با دقت این طرح را مطالعه کردند و بخش های دیگر نیز مشارکت لازم را داشتند.
رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به آمریکایی ها گفت: مجلس ایران با صلابت در این راستا گام برداشت، آمریکایی ها بدانند این گام اول بود ضمن این که با احتیاط در برخی امور گام برداشته ایم.
لاریجانی اظهار داشت: ۱۶ مورد اقدامات دیگر در هیات نظارت بر اجرای برجام تصویب شده که به اجرا در خواهد آمد.
وی در ادامه به ماده ۱۰ طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا اشاره کرد و گفت: اگر آمریکایی ها تحریم‌هایی مخالف برجام اعمال کنند، دولت در این قانون و طبق ماده ۱۰ آن موظف به اقدام متقابل در زمینه هسته ای و سایر امور شده است، لذا وزارتخانه های خارجه و اطلاعات باید مستمرا وضعیت را پیگیری کرده و گزارش را به مجلس ارائه دهند.
لاریجانی تاکید کرد: مجلس رفتار آمریکا را رصد می کند، این قانون بسیار مهم است دولت باید براساس آن اقدامات متقابل و متناسب با اقدامات آمریکا انجام دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.