تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1396 - 10:18
کد خبر : 22935

جهادکشاورزی و سازمان چای با جدیت پیگیر رفع مشکلات کشاورزان باشند

جهادکشاورزی و سازمان چای با جدیت پیگیر رفع مشکلات کشاورزان باشند

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بخشی از مطالبات چایکاران هنوز باقی مانده، گفت: مطالبات چایکاران تخصیص داده شده از این رو، جهاد کشاورزی و سازمان چای باید جدیت لازم را برای پیگیری مشکلات کشاورزان و اهتمام به رفع کاستی ها داشته باشند.

محمدعلی نجفی عصر دوشنبه در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در رشت افزود: مسئولان مربوطه باید بدنبال حل مشکلات کشاورزان و چایکاران باشند و فقط به ارائه آمار بسنده نکنند.
استان های گیلان و مازندران بین ۲۵ تا ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارند که ۹۰درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است. اکنون ۵۵ هزار خانوار چایکار در ۲۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات چای شمال کشور مشغول به کار هستند.
**احیای گلخانه های جدید و حمایت از گلخانه های قدیمی رویکرد استانداری گیلان
نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مستعد بودن استان برای راه اندازی پایانه گل و گیاه گفت: احیای گلخانه های جدید و حمایت از گلخانه های قدیمی، از رویکردهای ما در این بخش است.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: گلخانه ها علاوه براینکه نیاز کشور را تامین می کنند ، اشتغال زا هستند و ارز آوری دارند.
وی تصریح کرد: ما ضمن تقویت سرمایه گذاران قبلی، از سرمایه گذارانی که تازه وارد این عرصه می شوند نیز حمایت می کنیم.
نجفی با اشاره به وضعیت آب و هوایی استان گفت: گیلان دارای شرایط خوبی است و با حتی نیم هکتار نیز می توانیم گلخانه خوبی احداث کنیم.
نجفی با بیان اینکه نگاه ما این بوده که به سرمایه گذار اعتماد کنیم، خاطرنشان کرد: اما این مهم دلیل نمی شود که چشمان مان را ببندیم و عملکرد ها را نبینیم.
وی گفت: برای پایانه های گل و گیاه منتظریم که یک شرکت توانمندتر وارد عمل شود و اگر کسانی دیگر باشند که در این زمینه کار می کنند، استقبال می کنیم.
گیلان با حدود ۰.۹ درصد مساحت کل ایران، در زمینه کشاورزی ۹۲.۱ درصد چای، ۳۷.۶ درصد برنج، ۷۶.۲ درصد فندق، ۸۵.۱درصد ابریشم، ۶۰ درصد بادام زمینی، ۲۱.۴ درصد زیتون، ۲.۷درصد مرکبات، ۱۳.۴ درصد گوشت ماهی خاویاری، ۴ درصد گوشت مرغ، ۵.۱ درصد گوشت قرمز، ۲۲.۴ درصد آبزیان پرورشی و ۱۵ درصد خاویار کشور را تولید می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.