تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1396 - 9:47
کد خبر : 22919

لاریجانی:حضور پرشور در مراسم تحلیف نشان داد پروژه منزوی کردن ایران پوچ و بیراهه است

لاریجانی:حضور پرشور در مراسم تحلیف نشان داد پروژه منزوی کردن ایران پوچ و بیراهه است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پرشور در مراسم تحلیف رییس جمهوری نشان دهنده این است که پروژه منزوی ساختن ایران پوچ و بیراهه است و کشورهای مختلف علاقه مند به ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند.

علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز – سه شنبه- مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضور میهمانان داخلی و خارجی در مراسم تحلیف، افزود: حضور ۵۰۰ میهمان خارجی در مراسم تحلیف که حدود ۱۳۰ نفر آنان مقامات عالی رتبه از ۱۰۵ کشور بودند در مجلس شورای اسلامی، نوعی ارج نهادن به مردم سالاری دینی بود.
لاریجانی تصریح کرد: این حضور، حاکی از احترامی بود که دولت ها و ملت ها برای ملت ایران قائل بودند، به رغم تبلیغات مستمر قدرتمندان و صرف هزینه های زیاد، درخشندگی فرهنگ و تمدن ملت ایران اسلامی و حرکت ملت ما، تعلق خاطر آنان را به ملت نشان می دهد.
لاریجانی یادآور شد: این حضور نشانگر ارزشمندی مردم سالاری دینی در کشور ما است، در این منطقه که متاسفانه بسیاری از کشورها از نعمت مشارکت مردم در سرنوشت خود بی بهره هستند ایران توانست بعد از انقلاب نظام مردم سالاری تاسیس کند و این حضور احترام به رای ملت و انتخابات و ارزش جمهوری اسلامی ایران است.
وی تصریح کرد: باوجود دسایس آمریکا و حرافی ها و این موضوع که برخی کشورها فریاد می زدند ایران در جهان منزوی است و برای این موضوع میلیاردها دلار خرج کردند، حضور این تعداد چشمگیر نشان داد دولت ها بی اعتنا به این دسایس علاقه مند به ایران هستند.
رییس مجلس ادامه داد: در هنگامه لفاظی های آمریکا و اقدامات ایذایی آنان در محدود سازی تحاری ایران، این حضور نمایندگان کشورهای مختلف نشانه علاقه آنان برای داشتن روابط تجاری و همکاری با ایران است و این حضور نشان داد تحریم های آمریکا چه قدر بی مقدار است.
لاریجانی تاکید کرد: حضور این کشورها، نشانه حمایت و پشیبانی از دولت ما است که جنبه منطقه ای دارد.
وی تاکید کرد: احترام کشورهای مختلف به ایران دستاوردی برای منافع ملی ایران بود ولی با برخی از حاشیه سازی ها تلاش شد این دستاورد دیده نشود.
ریس مجلس در عین حال تصریح کرد: تصویربرداری چند نفر از نمایندگان از یکی میهمانان مراسم تحلیف گرچه نوعی سهل انگاری بود اما تبدیل آن به یک موضوع اساسی و ندیدن اثرات مهم این مراسم در امنیت ملی درست اندیشی و نگاه ملی در آن نهفته نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.