تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1396 - 16:56
کد خبر : 22900

درخشش گیلانی‌ها در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری

درخشش گیلانی‌ها در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری

معاون گردشگری گیلان گفت: هنرمندان گیلانی با ارائه بهترین خوراک و غذاهای محلی در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری که در استان گلستان برگزار شد، خوش درخشیدند.

در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری که برای اولین بار در استان گلستان و به میزبانی شهرستان گرگان برگزار شد، هنرمندان چهار استان شمالی کشور شامل گلستان، مازندران، گیلان و قزوین با پخت انواع غذاهای سنتی و محلی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

حمیدرضا آذرپور هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی را ترویج فرهنگ غذاهای بومی و منطقه‌ای استان‌ها، ترویج سفره‌ ایرانی، احیای دوباره فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و اصیل هر منطقه در بین مردم و خانواده‌ها و ترویج دوباره طبخ و ارائه غذاهای سنتی خواند و گفت: این نمایشگاه در چهار بخش پیش غذا، غذای اصلی، دسرها و دمنوش ها و نوشیدنی های سنتی بومی و محلی و با سه محور پخت غذاهای سنتی، نمایشگاه صنایع دستی مرتبط با غذا و فرهنگ غذا و موسیقی و آیین های مرتبط با غذا برگزار شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه به غذاهای بومی محلی استان گیلان که در نمایشگاه مذکور ارائه شد، اشاره کرد و افزود: استان گیلان با غذاهای مرغ ترش، گمجه کباب، سیرابیج، اناربیج، باقلا قاتوق و پیش غذاهای کال کباب، زیتون پرورده، بورانی، ترشی هفت بیجار و دسرهای دوشاب برنج، دس حلوا، کاکا و نوشیدنی دوغ نعنایی در این جشنواره حاضر شد و خوش درخشید.

او گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی بستری مناسب برای توسعه گردشگری فراهم می سازد و تاثیری شگرف در توسعه این صنعت دارد.

آذرپور از اهمیت بالای واحدهای پذیرایی در صنعت گردشگری سخن گفت و افزود: تنوع غذایی یکی از اصلی ترین عوامل افزایش جذابیت سفر و ماندگاری مسافر تلقی می شود و این در شرایطی است که غذاها و خوراک به تنهایی نیز به عنوان انگیزه ای برای سفر محسوب می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.