تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1396 - 12:59
کد خبر : 22833

مردم نگران فصل زمستان نباشند /ذخیره‌سازی به حد کافی برای گیلان و استان‌های هم‌جوار انجام شده است

مردم نگران فصل زمستان نباشند /ذخیره‌سازی به حد کافی برای گیلان و استان‌های هم‌جوار انجام شده است

مسئول تأسیسات و عملیات شرکت نفت گیلان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت ۱۱ میلیون لیتر توان بارگیری داریم گفت: مردم نگران فصل زمستان نباشند و ذخیره‌سازی به حد کافی برای گیلان و استان‌های هم‌جوار انجام شده است.

علیرضا احسانی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در تأسیسات و عملیات انبار نفت شهید بهمنی مقدم منطقه گیلان اظهار کرد: ۱۲۳ نفت‌کش در استان گیلان داریم که به دستگاه‌های مختلف نفت می‌رسانند.

وی بابیان اینکه مصرف‌کنندگان ما تنها پمپ‌های بنزین نیستند گفت: بزرگ‌ترین مصرف‌کننده شرکت نفت نیروگاه سیکل ترکیبی استان است که روزی پنج میلیون خوراک دارد و کوچک‌ترین مصرف‌کنندگان ما مرغداری‌ها و کشاورزی است.

مسئول تأسیسات و عملیات شرکت نفت گیلان با اشاره بر مدیریت بحران شرکت نفت افزود: ما در بدترین شرایط مانند برف ۸۳ و برف اخیر هیچ گزندی ازنظر تأمین سوخت نداشتیم.

احسانی گفت: برنامه‌ریزی‌های شرکت نفت برای تأمین سوخت روزانه نیست و با توجه به‌پیش بینی‌های شرکت خلئی در برنامه سوخت‌رسانی ایجاد نخواهد شد.

 مسئول تأسیسات و عملیات شرکت نفت گیلان گفت: ما سه فرآورده نفتی داریم که شامل؛ بنزین، نفت سفید و نفت گاز است و با استانداردهای مختص به خود توسط خط ۱۶ اینچ از سمت قزوین به رشت ورود می‌کند.

وی بابیان اینکه شرکت نفت گیلان علاوه بر استان گیلان، اردبیل و مازندران را تحت پوشش قرار می‌دهد گفت: همچنین زنجان را در بحث بنزین و قزوین را در بخش نفت و گاز پوشش می‌دهیم.

احسانی با اشاره به کنترل کیفی نفت‌کش‌ها پیش از بارگیری افزود: نفت‌کش پیش از بارگیری ازلحاظ آلودگی و دیگر مسائل توسط آزمایشگاه کنترل‌شده سپس بارگیری انجام می‌شود و در پایان نیز در بخش کنترل کیفیت کنترل نهایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به مصرف روزانه محصولات نفتی در استان گیلان گفت: ما در ۲۴ ساعت ۱۱ میلیون لیتر توان بارگیری داریم اما درمجموع روزانه هشت میلیون لیتر بارگیری داریم که مصرف عمده آن بنزین است.

مسئول تأسیسات و عملیات شرکت نفت گیلان با اشاره به مصرف سوخت روزانه سه میلیون ۵۰۰ هزار لیتر در استان گفت: در ایام تعطیلات نوروزی چیزی حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر به‌طور روزانه بارگیری بنزین داشتیم.

احسانی افزود: استان گیلان ۱۲۳ دستگاه نفت‌کش دارد و ۷۰ دستگاه نفت‌کش از اردبیل و استان‌های هم‌جوار برای بارگیری به استان گیلان می‌آیند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.