تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1396 - 12:00
کد خبر : 22818

توسعه طرح های آب روستایی لاهیجان در دولت یازدهم

توسعه طرح های آب روستایی لاهیجان در دولت یازدهم

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان لاهیجان گفت: اجرای طرح های آبرسانی به مناطق روستایی این شهرستان در دولت یازدهم از جهش خوبی برخوردار بوده است .

داود زمانی افزود:قبل از دولت یازدهم اجرای طرح های آبرسانی روستایی در شهرستان لاهیجان به طور متوسط ۴۰کیلومتر در سال بود که این میزان در دولت تدبیر و امید به ۱۲۰کیلومتر افزایش یافت.
وی با اشاره به اجرای ۱۰۲ کیلومتر عملیات لوله گذاری در مناطق روستایی لاهیجان ۱۰۲در دولت تدبیر خاطرنشان کرد: در طی چهار سال اخیر سرعت آبرسانی در این شهرستان افزایش پیدا کرده و نسبت به دولت های قبل سه برابر شده است.
وی اظهارداشت: آب روستایی شهرستان لاهیجان هم از نظر سلامت و هم بهداشتی ارتقا یافته است به گونه ای که طی هشت سال گذشته هیچ گزارش میکروبی در آن مشاهده نشده است .
وی متوسط لوله گذاری برای هر خانواده شهری را در لاهیجان ۱۴متر و روستایی را ۶۵متر ذکر و تصریح کرد : از کل ۲۴هزار و۸۸۴خانوار روستایی این شهرستان ۱۹هزار و ۵۳۷ خانوار تحت پوشش آب روستایی قرار دارند.
مدیر آبفای روستایی لاهیجان با بیان اینکه ۳۷ روستای بالای ۲۰خانوار شهرستان لاهیجان فاقد لوله کشی آب شرب هستند گفت: برنامه های خوبی در بخش آبرسانی این شهرستان وجود دارد .
وی یادآورشد:شش روستای زیر ۲۰خانوار نیز آبدار شده اند و ۱۳روستای زیر ۲۰خانوار این شهرستان نیز از داشتن آب شرب لوله کشی محروم هستند.
زمانی ، منابع تامین آب روستایی شهرستان لاهیجان را چشمه ها و چاه ها ذکر کرد و افزود: آبرسانی به ۴۰روستای این شهرستان نیز از طریق شبکه آب سدشهربیجار تامین می شود .
وی افزود: در سال گذشته اعتبارات مصوب آبرسانی به مناطق روستایی شهرستان لاهیجان ۹۳میلیارد ریال بود که ۲۳میلیارد ریال آن تخصیص یافت.
وی با اشاره به یک هزار و ۹۰۰کیلومتر طول شبکه و خطوط انتقال آب روستایی شهرستان لاهیجان یاد آورشد: آب مناطق روستایی لاهیجان از طریق ۱۲حلقه چاه ، ۱۶دهنه چشمه ،۱۶مخزن هوایی و ۳۶مخزن زمینی تامین می شود.
شهرستان لاهیجان به دو بخش مرکزی و رودبنه تقسیم شده و دارای ۱۶۷هزار و ۵۴۴نفر جمعیت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.