تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1396 - 11:16
کد خبر : 22803

واعظی: فراهم شدن بازاربرای کالاهای صادراتی ایران مهمترین هدف کمیسیون های مشترک اقتصادی است

واعظی: فراهم شدن بازاربرای کالاهای صادراتی ایران مهمترین هدف کمیسیون های مشترک اقتصادی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مهمترین اهداف کمیسیون های مشترک اقتصادی ایران و تعدادی از کشورهای جهان که وزارت ارتباطات متولی آنها در دولت یازدهم بود را ایجاد بازارهای جدید برای کالاهای صادراتی تولید داخل برشمرد.

محمود واعظی روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که مهمترین دستاوردی که کمیسیون های مشترک اقتصادی به ریاست وی در دولت یازدهم برای کشورمان به همراه آورده چیست گفت:مهمترین هدفی که در این کمیسیون های مشترک دنبال می شود این است که یک بازار خوبی برای محصول های بخش خصوصی ایجاد شده و راه را باز کنیم تا این بخش بتواند کالاهای ایرانی را به این کشور ها صادر کند.
عضو هیات دولت به موفقیت آمیز بودن این هدف اشاره کردو خاطرنشان ساخت:البته سیاست رئیس جمهور در رابطه با تعامل سازنده با جهانیان و نیز به ثمر رسیدن برنامه جامع هسته ای کشورمان در موفقیت کمیسیون های مشترک اقتصادی که بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته شده تاثیر گذاری فراوانی داشته است.
واعظی به سابقه فعالیت در وزارت امورخارجه و ارتباطی که آن هنگام با برخی این کمیسیون های مشترک داشته است اشاره کرد و گفت:رئیس جمهور با توجه به این سابقه خواستارآن شدند تا ارتباط ایران با کشورهای مربوط بیش از پیش برقرار شود بنابراین تلاش شد کمیسیون های مشترک به صورت جدی احیا شده و روابط اقتصادی کشورمان با آنها بهبود داده شود.
رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به تلاش های صورت گرفته برای فعالیت مجدد این کمیسیون در دولت یازدهم اشاره کرد و ادامه داد:روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی کشورمان با روسیه در این چند سال گذشه از هرلحاظ گسترش بسیار خوبی پیدا کرده است و این روند ادامه خواهد یافت.
واعظی به اقدام برای افزایش ارتباط با کشورترکیه در قالب کمسیون مشترک اقتصادی دوجانبه اشاره و اذعان داشت:کارهای فوق العاده ای در این مدت بین دو کشور انجام شده است.
عضوکابینه دولت یازدهم به برقراری روابط خوب با کشور جمهوری آذربایجان اشاره و خاطرنشان ساخت: کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان نیز در دولت یازدهم کارهای مهمی را به ثمر رسانده است.
واعظی احیای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و مالزی را از برنامه های انجام شده عنوان و گفت: کمیسیون مشترک که برای مدت های طولانی تعطیل بود احیا شد و آقای رئیس جمهورهم به مالزی سفری داشتند که اثرهای فراوانی برای دو کشور به دنبال داشته است.
عضو هیات دولت افزود: به هرحال کمیسیون های مشترکی که ریاست آنها با وزارت ارتباطات بود با یک تحول های خوبی روبرو شد و البته این سیاست دولت یازدهم بود که در این زمینه بسیار کمک کننده بود.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم ریاست تعدادی از کمیسیون های مشترک اقتصادی ایران و برخی کشور ها شامل روسیه، آذربایجان، افغانستان، ترکیه، مالزی و برعهده داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.