تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1396 - 17:04
کد خبر : 22760

اتخاذ مدیریت زنجیره‌ای به جای مدیریت جزیره‌ای در عرصه تجارت خارجی/کارخانه‌داران و چایکاران گیلان برای صادرات چای تلاش کنند

اتخاذ مدیریت زنجیره‌ای به جای مدیریت جزیره‌ای در عرصه تجارت خارجی/کارخانه‌داران و چایکاران گیلان برای صادرات چای تلاش کنند

فرماندار رشت گفت:ما باید در عرصه تجارت خارجی مدیریت زنجیره‌ای داشته باشیم که متاسفانه شاهد مدیریت جزیره‌ای هستیم .

سیروس شفقی پیش از ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی مجدد کارخانه چای بزرگ سپیدرود این شهرستان اظهار داشت : این کارخانه بزرگ‌ترین کارخانه چای دولتی ازنظر ظرفیت تولید است که متاسفانه ۱۵ سال تعطیل بوده است.

فرماندار رشت افزود: خوشحالیم امروز این کارخانه باهمت تعاون روستایی و اتحادیه چای استان بار دیگر راه‌اندازی شد.

اشتغال‌زایی مستقیم کارخانه چای سپیدرود برای ۵۰نفر

وی با اشاره به اینکه این کارخانه در سال ۷۵ تن ظرفیت تولید دارد خاطرنشان کرد: روزانه ۵ تن برگ سبز چای وارد این کارخانه می‌شود و توانسته است برای ۵۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد کند.

وی افزود: وضعیت جاده روستای کلش طالشان که به این کارخانه منتهی می‌شود در حال حاضر نامناسب است و سعی بر این داریم تا در آینده نزدیک آسفالت آن را انجام دهیم تا مردم روستا و کسانی که در کارخانه مشغول هستند از این نعمت بهره‌مند شوند.

فرماندار رشت بابیان اینکه با حمایت از کارخانه‌های چای می‌توانیم بستر مناسبی در عرصه تولید و اشتعال ایجاد کنیم یادآور شد : ایجاد بازارهای عرضه در کشورهای همسایه نشان‌دهنده این است که ما باید در عرصه تجارت خارجی مدیریت زنجیره‌ای داشته باشیم که متاسفانه شاهد مدیریت جزیره‌ای هستیم .

شفقی با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت‌های موجود در صنعت چای خاطرنشان کرد : می‌توانیم از ظرفیت‌های شهرهای گمرکی مانند آستارا و انزلی برای این مهم بهره‌مند شویم .

وی افزود: زمانی می‌توانید از فعالیت اقتصادی صنعت چای بهره‌مند شویم که بتوانیم به بازارهای خارجی دست پیدا کنیم .

وی گفت : حمایت‌های داخلی دکتر نوبخت و استاندار گیلان از چای استان بسیار تاثیر گذار بوده است و اکنون همت کارخانه‌داران و کشاورزان را می‌طلبد تا محصولات خود را به شهرها و استان و همچنین کشورهای دنیا صادر کنند.

وی افزود:تمام تلاش و همت خود را در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید به کار خواهد بست.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.