تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1396 - 14:04
کد خبر : 22701

اختصاص ۲ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی در راستای تحول سلامت به گیلان

اختصاص ۲ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی در راستای تحول سلامت به گیلان

۲ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی در راستای اجرای طرح تحول سلامت به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اختصاص داده شد.

پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان نمود: ۲ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی در قالب طرح تحول سلامت دهان و دندان و به ارزش پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با هدف توسعه خدمات رسانی در مناطق محروم به این دانشگاه اختصاص داده شد.
بنا به این گزارش، ۲ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی تحویل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان می شود تا در مناطق محروم که پوشش خدمات دندانپزشکی در آنها وجود ندارد، مورد استفاده قرار گیرد.
در این کلینیک‌ های سیار ، تمام تجهیزات دندانپزشکی برای ارائه خدمات عمومی دندانپزشکی فراهم شده است.
طرح تحول نظام سلامت که از نیمه اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ آغاز شده، طرح مهم و بزرگی است که دولت تدبیر و امید با هدف بهبود وضعیت بهداشت و درمان در کشور، ارتقاء کیفی و کمی خدمات درمانی، دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی درمانی بویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم و در نهایت توسعه، جذب و ماندگاری پزشک متخصص در سراسر کشور به اجرا درآورد.
استان گیلان دارای ۲۶ بیمارستان دولتی است.

** بهره مندی ۱۳ هزار دانش آموز گیلانی از طرح کانون نمایش
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: ۱۳ هزار دانش آموز این استان در سال تحصیلی گذشته، از طرح کانون نمایش بهره مند شدند.
اسفندیار ضیائی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح کانون نمایش از سال گذشته در کانون پرورش فکری استان گیلان به اجرا درآمده و در زمان حاضر نیز در حال اجراست.
وی اظهار کرد: در اجرای این طرح فیلم های ویژه کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سیما کانون در مجتمع رشت و برخی شهرستان های استان گیلان دارای سالن نمایش فیلم شامل رودسر، رستم آباد، ماسال و آستارا اکران می شود.
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با بیان این که طرح کانون نمایش در تابستان نیز در حال اجراست، خاطر نشان کرد: دانش آموزان به اتفاق خانواده هایشان در تابستان از این طرح بهره مند می شوند.
۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، یک‌ کتابخانه سیار روستایی، چهار کتابخانه پستی و دو مرکز فراگیر (ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیاز‌های خاص) در استان گیلان فعال است.
بر اساس آخرین آمار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، بیش از ۵۰ هزار کودک و نوجوان در استان عضو مراکز کانون هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.