تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1396 - 13:56
کد خبر : 22695

جشنواره غذای سالم در رشت برگزار شد

جشنواره غذای سالم در رشت برگزار شد

جشنواره غذای سالم در راستای ترویج زندگی سالم امروز (یکشنبه) از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه در رشت برگزار شد.

معاون دانشجویی و امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: این جشنواره با هدف ترویج پخت غذاهای سالم، سنتی و ایرانی اسلامی برگزار شده است.
افشین شفقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این جشنواره انواع آش ها از جمله آش رشته، قلمکار، دوغ و آش عسل تهیه شده توسط بانوان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان به نمایش گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه آش غذای سالم و مواد موجود در انواع آش ها از جمله حبوبات، سبزی و کشک سرشار از ارزش غذایی است، اظهار کرد: روغن، پیاز و سبزی سرخ شده در آش نیز دارای اسید چرب ضروری برای انسان است.
شفقی سلامت و امنیت غذایی را یکی از رسالت های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان عنوان و بیان کرد: غذا نقش مهمی در سلامت افراد جامعه دارد و بایستی با فرهنگ سازی و ترویج انواع غذاهای سالم ، فرهنگ غذای سنتی و ایرانی اسلامی را جایگزین غذاهای غربی و فست فودها کنیم.
در این مراسم به هشت نفر به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.