تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 14:37
کد خبر : 22401

ایجاد مارینا در منطقه آزادانزلی نویدبخش توسعه گردشگری دریایی خزر است

ایجاد مارینا در منطقه آزادانزلی نویدبخش توسعه گردشگری دریایی خزر است

استاندار گیلان ساخت بزرگترین اسکله تفریحی و گردشگری دریایی (مارینا) در منطقه آزادانزلی را نوید بخش روزهای روشن و توسعه گردشگری دریایی در خزر عنوان کرد.

محمد علی نجفی در بازدید از این طرح گردشگری با اشاره به پیشرفت مناسب عملیات اجرایی این اسکله تفریحی در منطقه آزاد انزلی اظهار داشت : توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در حوزه های مختلف مربوط به اقتصاد دریا خصوصا گردشگری دریایی یکی از مباحث مورد تاکید در سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به آغاز ساخت مارینای منطقه آزاد انزلی همزمان با سفر رییس جمهور به گیلان در فروردین ماه امسال افزود: در این اسکله امکان پهلوگیری بیش از ۳۰۰ قایق مسافری – تفریحی به صورت همزمان وجود داشته وبه عنوان بزرگترین اسکله تفریحی و گردشگری در پهنه آبی کشور در نوع خود در دریای خزر بی نظیر است.
نجفی خاطرنشان کرد : متأسفانه تاکنون به دلیل نبود اسکله های مخصوص برای پهلوگیری شناورهای کوچک و بزرگ گردشگری ،هیچ فعالیت و بهره برداری از این فرصت بزرگ در عرصه درآمدزایی و اشتغال انجام نشده بود و آغاز به کار این مارینا انگیزه های لازم را برای حضور سرمایه گذاران در حوزه های کشتی سازی و راه اندازی خطوط مسافری دریایی میان بنادر ایرانی دریای خزر به وجود می آورد.
وی با اشاره به ساخت و بزرگترین مجتمع بندری در دریای خزر در منطقه آزاد انزلی افزود: مجتمع بندری کاسپین به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های مناطق آزاد کشور هم اکنون در انزلی در حال انجام است.
نجفی یاد آور شد:یکی از مشکلات اسکله بندرگاه انزلی عدم پهلو گیری کشتی‌های بزرگ در آن است که خوشبختانه این مشکل در منطقه آزاد انزلی به دلیل پس کرانه مناسب و عمق آبخور بالا وجود نداشته و بزرگترین کشتی های خزر می توانند در این بندر پهلو بگیرند.
استاندار گیلان با اشاره به تکمیل نهایی مجتمع بندری کاسپین با ۲۲ پست اسکله و ظرفیت ۱۵ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در آن تاکید کرد: با توجه به اینکه کشورهای حاشیه دریای خزر درحال توسعه بنادر خود و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری آنان بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تن هستند ما نیز در شمال کشور می توانیم با استفاده از ظرفیت هایی مثل منطقه ازاد انزلی رشد قابل توجهی در توسعه زیرساخت ها داشته باشیم .
نجفی خاطرنشان کرد: بهره برداری از این اسکله ها و مارینای گردشگری در این منطقه ، نوید بخش آینده ای روشن برای گیلان در حوزه اشتغالزایی با تکیه بر اقتصاد دریا محور و همچنین کاهش ۳۱ درصدی هزینه های مبادلات تجاری بازرگانان این منطقه است.
مارینای گردشگری منطقه ازاد انزلی در حوضچه ای به مساحت هفت هکتار ، امکان پهلوگیری ۳۵۰ شناور تفریحی را داشته و با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی و ۲۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی انجام می شود. مجتمع گردشگری دریایی مارینای منطقه آزاد انزلی دارای بخش‌هایی نظیر اسکله قایق‌های تفریحی، هتل، رستوران دریایی، مرکز ورزش‌های دریایی و امکانات تفریحی مرتبط با ساحل و دریا است.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.