تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1396 - 10:29
کد خبر : 22142

حسن روحانی محبوب‌ترین چهره سیاسی ایران

حسن روحانی محبوب‌ترین چهره سیاسی ایران

بر اساس آخرین نظرسنجی دانشگاه مریلند، حسن روحانی از بیشترین محبوبیت در بین شخصیت‌های سیاسی ایران برخوردار است.

 

بر اساس آخرین نظرسنجی دانشگاه مریلند، حسن روحانی از بیشترین محبوبیت در بین شخصیت‌های سیاسی ایران برخوردار است. این نظرسنجی نشان می‌دهد در حالی که ایرانی‌ها به برجام امیدوارند اما خود را برای اتفاقات بدتر هم آماده کرده‌اند و از هر گونه اقدام انتقام جویانه علیه آمریکا در صورت خروجش از برجام حمایت می‌کنند

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی المانیتور، «مرکز مطالعات بین‌المللی و امنیتی» در دانشگاه مریلند و سایت نظرسنجی ایران IranPoll.com نتایج آخرین نظرسنجی خود را منتشر کرده که بر اساس این نظرسنجی ۶۷.۱ درصد ایرانی ها امروز برجام را تایید می کنند. این رقم در برابر ۵۵.۴ درصد مردم ایران بعد از انتخاب ترامپ و ۶۲.۶ درصد در سال گذشته رقم بالاتری است.

۵۵.۴٪ از مردم معتقدند که ایران باید برنامه هسته‌ای خود را که به واسطه برجام محدود شده است در صورتی که آمریکا از برجام عدول کند، از سر بگیرد. این در مقایسه با ۴۸.۴ ٪ از مردم که قبل از انتخاب ترامپ به این مساله اعتقاد داشتند، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

این تغییرات همزمان با احتمال عدم تایید برجام توسط ترامپ رخ داده است. رییس‌جمهور آمریکا دائما در اظهارات خود برجام را به چالش می‌کشد. او در مصاحبه اخیر با وال استریت ژورنال گفته بود بر این باور است که ایران به برجام پایبند نبوده و شاید ضرورتا در ماه اکتبر پایبندی ایران به برجام را تایید نکند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.