تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1396 - 9:35
کد خبر : 22125

لزوم جلوگیری از ورود فاضلاب شهری و شهرک صنعتی به رودخانه‌های رشت / کاهش سطح آب و افزایش غلظت آلودگی اصلی‌ترین عامل تلف شدن بچه ماهی‌ها در زرجوب است

لزوم جلوگیری از ورود فاضلاب شهری و شهرک صنعتی به رودخانه‌های رشت / کاهش سطح آب و افزایش غلظت آلودگی اصلی‌ترین عامل تلف شدن بچه ماهی‌ها در زرجوب است

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر رشت به‌ضرورت جلوگیری از فاضلاب‌های شهری و شهرک صنعتی رشت به رودخانه‌های شهر تأکید کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایل تلف شدن بچه ماهی‌ها در رودخانه زرجوب کاهش سطح آب و افزایش آلودگی در رودخانه است.

عباس صابر درودخانی  با اعلام اینکه آلودگی رودخانه زرجوب رشت مربوط به زمان فعلی نیست و به سنوات گذشته برمی‌گردد، اظهار کرد: هرچقدر که آب رودخانه کم می‌شود به غلظت آلودگی در رودخانه افزوده می‌شود و همین عامل یکی از عمده‌ترین دلایل تلف شدن ماهی‌ها در رودخانه زرجوب است.

وی بابیان اینکه شهرداری متولی ساماندهی رودخانه زرجوب نیست بلکه تنها بهره‌بردار از رودخانه است، افزود: با توجه به اینکه بخش عمده فاضلاب شهر رشت به رودخانه زرجوب ریخته می‌شود اداره آب و فاضلاب باید از ورود فاضلاب به رودخانه جلوگیری کند.

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با تأکید بر اینکه پروژه ساماندهی فاضلاب شهر رشت باید اجرا شود تا ورود بخشی از فاضلاب به رودخانه را بگیرد گفت: بخش دیگری از فاضلاب در رودخانه‌ها مربوط به شهر صنعتی است و آن‌ها نیز باید نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه در جوار شرکت‌های خود مانع از ورود فاضلاب به رودخانه شوند.

صابر با اشاره به ساماندهی رودخانه زرجوب با تزریق اعتبار از سازمان فاضلاب جهانی گفت: بااعتباری که سازمان جهانی فاضلاب در این راستا قرار داده بخشی از فاضلاب‌ها در تصفیه‌خانه‌ای که ایجادشده ساماندهی می‌شود و بخش دیگر هم در دست اقدام است.

وی همچنین به پروژه در دست اقدام شهرداری رشت در رابطه با ساماندهی زباله و پسماند در سراوان اشاره کرد و گفت: آلودگی‌های ناشی از فاضلاب رودخانه بخشی از زباله‌های دپو شده در سراوان ناشی می‌شود که تلاش شده تا سلول بهداشتی در آنجا تعبیه شود تا جلوی عوارض آن گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت بااشاره به مصوبه شورا در خصوص ایجاد تصفیه‌خانه در سراوان بیان کرد: باید با ایجاد تصفیه‌خانه شیرابه‌ای که از زباله‌های دپو ناشی می‌شود تصفیه شود که تمهیدات اولیه نظیر نقشه‌کشی و بررسی‌ها انجام‌شده و قاعدتاً باید پیمانکار انتخاب شود تا کار به جدیت به‌پیش برود.

صابر به لزوم همکاری همه‌جانبه در پاک‌سازی رودخانه زرجوب رشت از آلودگی‌ها تأکید داشت و گفت: با شناسایی آلودگی تنها همکاری و همت همه‌جانبه دستگاه‌های متولی را خواستاریم تا هر چه سریع‌تر جلوی تلفات بچه ماهی‌ها و سایر مسائل پیش رو گرفته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.