تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396 - 16:44
کد خبر : 22106

دستگیری عاملان انتشار فیلم خصوصی شهروندان گیلانی در شبکه های اجتماعی

دستگیری عاملان انتشار فیلم خصوصی شهروندان گیلانی در شبکه های اجتماعی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری عاملان انتشار فیلم خصوصی شهروندان گیلانی و نقض حریم خصوصی آنان در شبکه های اجتماعی خبر داد.

سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان های بندرانزلی و رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان مبنی بر نقض حریم خصوصی و انتشار فیلم خصوصی آنان در شبکه های اجتماعی ، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی ادامه داد: با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، عاملان نقض حریم خصوصی و انتشار فیلم خصوصی شهروندان گیلانی در شبکه های اجتماعی که دو زن ۲۹ و ۳۱ ساله و یک مرد ۳۲ ساله اهل و ساکن رشت بودند، شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ محمدخانی با اشاره به اینکه متهمان با توجه به دلایل دیجیتال کشف شده به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف کردند، گفت: پرونده این افراد برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان های رشت و انزلی معرفی شدند.
رئیس پلیس فتا گیلان تصریح کرد: طبق ماده ۱۷ فصل پنجم هتک حیثیت و نشر اکاذیب قانون جرایم رایانه ای، هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، صوت، تصویر، فیلم خصوصی، خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا پرداخت جزای نقدی از پنج میلیون تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
سرهنگ محمدخانی از شهروندان خواست نیز در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آنها ، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir و شماره تماس ۲۱۸۲۳۴۰ گزارش دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.