تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396 - 14:42
کد خبر : 22093

تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از اولویت های اوقاف گیلان است

تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از اولویت های اوقاف گیلان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی بر اساس تاکیدمقام معظم رهبری از اولویت های اوقاف و امور خیریه استان است.

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز شنبه در همایش تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان در امام زاده ذولکفل فشتم لولمان از توابع شهرستان رشت افزود:برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا امام زادگان و جایگاه آنها به مردم معرفی شوند.
وی با اشاره به حضور مردم در ایام و مناسبت های مختلف در امام زادگان و بقاع متبرکه اظهار کرد: در بقاع متبرکه همه قشرهای جامعه حضور می یابند و این نشان دهنده عشق و ارادت مردم به فرزندان اهل بیت است.
وی با بیان این که دشمن همه توان و امکانات خود را در تمامی حوزه ها به کار گرفته، خاطر نشان کرد: ما نیز باید با تمام تلاش در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بایستیم که یکی از سلاح ها امام زادگان و بقاع متبرکه است.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) دهه کرامت بیان داشت: ارادت به خاندان عصمت و طهارت در ایرانیان به ویژه مردم استان گیلان از قدیم بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین احمد پروایی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اظهار کرد: همه ما از جمله دست اندرکاران اوقاف و امور خیریه بایستی برای تحقق این مهم تلاش کنند.
نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان ضرورت جلب نظر واقفان و اهمیت موقوفات و ضرورت توجه به آنها اضافه کرد: همه باید با اهمیت دادن به موقوفات آنها را احیا کنیم.
وی با اشاره به آثار و برکات وقف در بخش های مختلف خاطرنشان کرد: ارتقاء آگاهی مردم در رابطه با برکات وقف از مواردی است که بایستی مورد توجه دست اندرکاران مربوطه قرار گیرد.
وی خادمان بقاع متبرکه و امام زادگان را یک مبلغ دینی دانست و خاطر نشان کرد: خادمان در جذب مردم به امام زادگان نقش موثری دارند، و رفتارها بایستی به گونه ای حساس باشد که مردم به امام زاده ها جذب شوند.
استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه و امام زاده، سه هزار موقوفه و حدود ۲۰ هزار رقبه است.
امروز (شنبه) روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.