تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396 - 12:48
کد خبر : 22056

روزنامه خزر در آستانه تعطیلی!

روزنامه خزر در آستانه تعطیلی!

روزنامه خزر چاپ استان گیلان در شماره شنبه هفتم مردادماه، مطلبی در قسمت سرمقاله با عنوان روزنامه خزر در آستانه تعطیلی! به قلم رضا احمدی سراوانی منتشر کرده است.

روزنامه های گیلان دوران سختی را می گذرانند حمایت های دولتی از مطبوعات یا حداقل آنچه ما خبر داریم، به مرز صفر رسیده، مطالبات تعهد شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روزنامه ها پرداخت نمی شود و افزایش انواع هزینه ها کمر این رکن چهارم دموکراسی را بیش از پیش خمیده کرده است. در چنین شرایطی که رکود نیز بر اقتصاد کشور سایه افکنده، وضعیت مطبوعات مستقل بخش خصوصی به ویژه در استان ها به مراتب بدتر است.
به دنبال عدم پرداخت یارانه های مطبوعات از سال ۹۴ و شکست طرح اشتراک نیم بها که عملا روزنامه های گیلان را با بدهی های بزرگی مواجه کرد، روزنامه خزر از ۳ ماه پیش توقف انتشار خود را به مسئولان استان هشدار داده بود و اکنون در پی بی عملی آنان، این روزنامه پرسابقه می رود تا آخرین نفس های خود را بکشد!
در این میان دو راه بیشتر پیش روی ما باقی نمانده است، یا پس از ۲۱ سال تن به توقف انتشار بدهیم و یا اینکه دست کمک به سوی حامیان خزر دراز کنیم چراکه از کمک مسئولان قطع امید کرده ایم.
اکنون زمانی برای حامیان خزر است؛ زمانی برای حمایت از رسانه ای که نقش خود را در تاریخ انتشارش در رشد فرهنگی و اطلاع رسانی صادقانه ایفا کرده است. بر این اساس بی گمان هیچ رسانه ای انتظار کمک بلاعوض از حامیان خود ندارد بلکه تنها فرصتی محدود برای بازیابی خود و عدم سقوط به ورطه تعطیلی می خواهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.