تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1396 - 17:20
کد خبر : 21667

استاندار گیلان: خودکفایی صرفا با پرداخت یارانه محقق نمی شود/ در مسیر خدمت رسانی به مردم می کوشیم

استاندار گیلان: خودکفایی صرفا با پرداخت یارانه محقق نمی شود/ در مسیر خدمت رسانی به مردم می کوشیم

استاندار گیلان با اشاره به اهتمام مجموعه مدیریت استان به خدمت رسانی به آحاد جامعه گفت: صرفاً با پرداخت یارانه نمی توان مردم را خودکفا کرد، البته تا زمانی که به شرایط مطلوب برسیم، وظیفه داریم از اقشار مختلف حمایت کنیم.

محمدعلی نجفی روز دوشنبه در جمع مدیران تأمین اجتماعی استان در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت اظهار کرد: در بخش بیمه‌ای با خدمات خوبی که با الکترونیکی کردن و استفاده از فناوری روز در گیلان و صبح امروز در شهر صنعتی رشت انجام گرفت، مشکلاتی که در گذشته همچون معطلی‌های صدور دفترچه و بعضاً مفقودی آنها بود، دیگر تکرار نمی‌شود.
وی اندیشه، طراحی و اجراء این خدمات الکترونیکی ماندگار را بوسیله فرزندان این استان به صورت ابتکاری عنوان و بیان کرد: حق گیلانیان، کارفرمایان و بیمه شدگان عزیز این است که از بهترین‌ها در بخش های مختلف برخوردار باشند.
نجفی خاطرنشان کرد: برخی مواقع توفیقات حاصل شده به نام شخص استاندار نوشته می‌شود درصورتی که این اقدامات با همراهی همه‌ مسئولان و مردم شکل گرفته و این افتخارات متعلق به دولت و همه مردم گیلان است.
وی اظهار داشت : ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار نفر مردم گیلان گاهی با نگاه و حضور خود و گاهی نیز با انتقادات نسبت به مسئولان، واکنش نشان می‌دهند و در موفقیت ها سهیم هستند؛ این انتقادات ارزشمند است و اگرچه حتی ممکن است برخی اعتراضات به واسطه‌ عدم اطلاع از خدمات صورت گرفته باشد.
نجفی گفت : البته برخی نیز علاقه مندند اعتراضات مردم را به جریان‌های سیاسی تبدیل ‌کنند که ما در مسیر خدمت رسانی اصلاً به این اقدامات توجه نمی‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه صرفاً توجه ما نسبت به مردم است گفت : مسئولان باید مشکلات مردم را بشنوند ، ببینند و برای رفع آنها تلاش کنند.
وی ایجاد امکانات در فضای آرام و بدون هرگونه هجمه نسبت به یکدیگر را از وظایف مسئولان دانست و گفت : موظف هستیم آرامش امنیتی، سیاسی و اقتصادی را ایجاد کنیم و مدیران باید جرأت کارکردن داشته باشند.
استاندار گیلان فضای موجود در تأمین اجتماعی استان را یک فضای حمایتی از اندیشه‌ تولید و سرمایه‌گذاری دانست و اظهار داشت: تأمین اجتماعی زمانی می تواند سرپا بماند که از کار و سرمایه حمایت کند و این بخش با جدیت باید ترویج یابد.
وی با بیان اینکه صرفاً با پرداخت یارانه نمی توان مردم را خودکفا کرد، گفت : البته تا زمانی که به شرایط مطلوب برسیم، وظیفه داریم از اقشار مختلف حمایت کنیم.
در این جلسه همچنین مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به وجود ۲۸ شعبه‌ تأمین اجتماعی در سراسر استان گفت : بخش بیمه استان ۷۵۰ پرسنل ، ۴۰۰ هزار بیمه شده‌ اصلی و ۱۱۰ هزار مستمری بگیر اصلی دارد.
جمیل حق پرست افزود : تعداد افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان با در نظر گرفتن افراد تحت تکفل شامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان می‌شود .
شعبه ویژه تأمین اجتماعی در شهر صنعتی رشت امروز (دوشنبه) با هدف ارائه‌ شیوه‌های نوین خدمات غیرحضوری به کارفرمایان و بیمه شدگان به عنوان طرحی ابتکاری برای نخستین بار در کشور با حضور استاندار گیلان راه‌اندازی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.