تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1396 - 21:07
کد خبر : 21546

استاندارگیلان: دولت تامین کننده زیرساخت های اقتصاد دریامحور است / سرمایه گذار فعال جذب شود

استاندارگیلان: دولت تامین کننده زیرساخت های اقتصاد دریامحور است / سرمایه گذار فعال جذب شود

استاندار گیلان دولت را تأمین کننده زیرساخت‌های اقتصاد دریا محور دانست و گفت: باید در جهت جذب سرمایه‌گذاران فعال بخش خصوصی در این بخش تلاش کنیم.

محمدعلی نجفی روز یکشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در رشت، از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای ساماندهی پسماند استان خبر داد و افزود: در مذاکرات مختلفی که با سرمایه گذاران خارجی انجام شد، اعلام کردند درصورت تامین پنج سال زباله و خرید تضمینی برق حتی به قیمت مصوب کنونی، حاضرند در گیلان سرمایه گذاری کنند به شرط اینکه بانک مرکزی بازگشت سرمایه را ضمانت کند.
وی اظهار امیدواری کرد که بانک مرکزی انجام ضمانت‌های لازم را بپذیرد تا شاهد کاهش معضل انباشت زباله در استان و تسهیل سرمایه گذاری دراین بخش باشیم.
استاندار گیلان بر ضرورت اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی تأکید کرد و گفت: اکنون در حدود ۱۰۰هزار میلیارد ریال پول در بخش‌های مختلف ملی در وزارتخانه‌ها وجود دارد که باید برای جذب این اعتبارات تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه در سمینار استانداران نیز تأکید بر این بود تا نگاه توزیع اعتبارات از وزارتخانه‌ها کاسته شود و به سوی استان‌ها سوق یابد، افزود: خوشبختانه سال ۹۶ اتفاقات بهتری در این بخش صورت پذیرفت ولی همچنان علاقمند به تقویت این دیدگاه هستیم.
وی ادامه داد: از حداکثر توان مرکز برای توسعه و شکوفایی استان بهره گرفته شود و مدیران نباید در این زمینه کوتاهی کنند.
نجفی خاطرنشان کرد: با اعتبارات محدود استانی نباید پروژه جدیدی تعریف شود مگر اینکه ضرورت استانی و ملی داشته باشد و توجیه آن در شورای برنامه‌ریزی صورت گیرد.
وی با اشاره به حل مشکل اسناد خزانه با تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و مالی سال ۹۵ اظهار داشت: در سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به گیلان از جمله مباحثی که با ایشان مطرح شد، مشکل اسناد خزانه بود که با پیگیری خوب نمایندگان خصوصاً نمایندگان گیلان فرصت استفاده از این اسناد تا پایان شهریورماه افزایش یافت.
وی توسعه بخش کشاورزی را از جمله اولویت‌های مهم استان ذکر و اضافه کرد: در بخش کشاورزی اعتبارات ملی خوبی در نظر گرفته شده که باید اعتبارات بیشتری در این بخش به استان تعلق گیرد.
وی همچنین آموزش و پرورش را مختص به یک وزارتخانه ندانست و گفت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست تمامی مشکلات بخش خود را حل کند، بلکه باید با کمک یکدیگر در جهت تقویت آن تلاش کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.