تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1396 - 15:44
کد خبر : 21274

تقویت صنایع کوچک می‌تواند نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد

تقویت صنایع کوچک می‌تواند نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مسیر راه آینده اقتصاد کشور به شمار می آید.

 

 احمد علی شهیدی گفت: صنایع کوچک و متوسط نقش مهمی در تولید و اشتغال‌زایی کشور دارند. افزایش انعطاف پذیری این دسته از صنایع، مقاومت اقتصاد ملی را تضمین می کند.

وی در ادامه افزود : بررسی‌ها نشان داده است که صنایع کوچک و متوسط از طریق چهار کانالِ کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیر گذارند. از آن‌جایی که اقتصاد مقاومتی نیز به دنبال کاهش بیکاری، افزایش تولید و اقتصادی پویا است؛ از این رو تقویت این صنایع کوچک می تواند نقش به سزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : امروزه صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد کشور نقش مهمی در اشتغال زایی و خلق ارزش افزوده دارند. این صنایع در مقایسه با صنایع بزرگ، از تنوع بالایی برخوردار بوده و سرمایه مورد نیاز برای تدام فعالیت آنها اندک است.

وی همچنین بیان داشت : بسیاری از کشورها با آگاهی از نقش و تاثیر این نوع صنایع و اتخاذ سیاست های حمایتی و برنامه‌ریزی مناسب به گسترش و رونق صنایع کوچک و متوسط کمک کرده و تحولات مثبتی را در صنعت خود به وجود آوردند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : صنایع کوچک و متوسط از جنبه‌های مختلف اجتماعی، تولید صنعتی، و ارائه خدمات درنیا درحال نقش‌آفرینی هستند. در بسیاری از کشورها این صنایع تأمین کنندگان اصلی اشتغال جدید، مهد تحول و نوآوری و پیشرو در ابداع فن‌آوری‌های جدید هستند. این صنایع با صادرات قابل توجه خود نقش محوری در توسعه اقتصادی کشورها ایفاء می‌کنند.

وی در پایان بیان داشت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مسیر راه آینده اقتصاد کشور به شمار می آید. اقتصاد مقاومتی چارچوب اقتصادی برای کشور ترسیم می کند که در مواجه با شوک های داخلی و خارجی، توان مقابله را داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.