تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1396 - 14:42
کد خبر : 21119

بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا و دغدغه های مردم

بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا و دغدغه های مردم

بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی شهید بهشتی آستارا فروردین ماه امسال با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید، اما تکمیل تجهیزات و ارتقای سطح خدمات آن نیاز ضروری و خواسته اصلی شهروندان و تحقق آن دغدغه مهم مسئولان مربوطه در این شهرستان است .

شهرستان آستارا به خاطر موقعیت مرزی و گردشگری نیازمند واحد درمانی بزرگ و استاندارد بود و این امر با تدبیر دولتمردان اوایل امسال تحقق یافت.
بیمارستانی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار و ۶۵۰ متر مربع، در چهار طبقه با بخش های تخصصی داخلی و جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان، پشتیبانی، مراقبت ویژه، اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه و کلینیک های درمانی به بهره برداری رسید . بخشی از تجهیزات بیمارستان سابق به بیمارستان جدید انتقال یافت و این موضوع در فضای مجازی بازتاب های مختلفی داشت و کاربران شبکه های اجتماعی مدعی شدند که وسایل این بیمارستان کهنه و فرسوده است.
یونس رنجکش فرماندار آستارا یک روز قبل از حضور وزیر بهداشت در جمع رسانه های محلی گفت: بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی این شهرستان به تجهیزات و امکانات نو مجهز شده و با افتتاح آن، تحول بزرگی در توسعه بهداشت و درمان آستارا ایجاد می شود و برای تکمیل و تجهیز آن ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
اکنون با گذشت حدود چهار ماه از افتتاح بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی آستارا ، بسیاری از دغدغه های حوزه بهداشت و درمان اهالی این شهرستان مرزی برطرف شده ، اما مشکلات و کاستی هایی نیز وجود دارد که رفع آنها نیازمند همت مضاعف مسئولان است.
یکی از شهروندان آستارا در این خصوص گفت: در نخستین روزهای آغاز به کار بیمارستان برای ویزیت بیماران سرپایی، مشکلاتی وجود داشت و در یکی از ایام هفته به خاطر بیماری فرزندم به بیمارستان مراجعه کردم و یکی از پزشکان قبل از ویزیت گفت: اینجا فقط بیماران اورژانسی درمان می شوند و از ویزیت بیماری هایی نظیر سرماخوردگی معذوریم.
احمد اکبری افزود: به دنبال درخواست های مکرر شهروندان، خوشبختانه مشکل کمبود پزشک اورژانس برطرف شد و اکنون هر زمان مراجعه می کنیم، ویزیت انجام می شود.
یکی دیگر از شهروندان آستارا گفت: این واحد درمانی از فضای بزرگی برخوردار است و انتظار می رود برابر با این فضا، تجهیزات کامل پزشکی نظیر سی تی اسکن، ام آر آی و دیالیز آن راه اندازی شود.
هانیه زمانی افزود: نبود داروخانه شبانه روزی در حوالی بیمارستان از دغدغه های ماست و مجبور هستیم برای تامین دارو مسافت زیادی را تا مرکز شهر طی کنیم.
مسئول درمانگاه تخصصی بیمارستان شهید بهشتی آستارا بیان کرد: در حال حاضر ۱۹ پزشک متخصص قلب و عروق، جراح عمومی، داخلی و عفونی، کودک، زنان و زایمان، چشم، گوش و حلق و بینی، اعصاب و روان، بیهوشی و رادیولوژی صبح ها و عصرها به جز ایام تعطیل مشغول خدمات رسانی هستند.
نازیلا رهبر افزود: علاوه بر شهر آستارا، بیماران زیادی از شهرهای چوبر و حویق تالش و از جمهوری آذربایجان به این بیمارستان مراجعه می کنند.
رئیس بیمارستان شهید بهشتی آستارا نیز بیان کرد: خدمات بیمارستان شهید بهشتی آستارا از روز نخست افتتاح تاکنون به طور مستمر ادامه دارد و در تلاش هستیم سطح خدمات را ارتقا دهیم.
حسین احمدی افزود: در حال حاضر ۱۲ پزشک برای بخش اورژانس در نوبت های مختلف در نظر گرفته شده است و خدمات این بخش بدون مشکل ادامه دارد و ماهیانه حدود ۱۰ هزار نفر در آن ویزیت می شوند.
وی اضافه کرد: در برخی مواقع بیمارانی که از فوریت درمان برخوردار هستند در اولویت قرار می گیرند و بیماران سرپایی با اندکی صبر می توانند از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار شوند.
وی اظهار کرد: در بهار امسال، به ۳۰ هزار نفر در بخش اورژانس، یکهزار و ۱۳۱ نفر در اتاق های عمل، ۱۰۹ نفر در بخش زایمان، ۲ هزار و ۸۳۹ نفر در بخش بستری، یکهزار و ۵۱۶ نفر در بخش سونوگرافی و هشت هزار و ۳۹۷ نفر در بخش درمانگاه تخصصی خدمات رسانی شده است.
وی با بیان اینکه پزشکان و کارکنان بیمارستان ۱۳ ماه مطالبه معوق دارند، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده، شرکای وزارت بهداشت در حوزه بیمه در پرداخت مطالبات پزشکان و پیراپزشکان و پرسنل بهداشتی و درمانی به تعهدات خود به خوبی عمل نکرده اند و با کاستی هایی روبرو هستیم و امیدواریم در حداقل زمان، شاهد پرداخت مطالبات زحمتکشان عرصه بهداشت باشیم.
احمدی با بیان اینکه واحدهای درمانی ۲۵ شهر کشور مجهز به سی تی اسکن است، افزود : با پیگیری های نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان دستگاه سی تی اسکن با هزینه ای بالغ بر ۱۵۰میلیارد ریال طی روزهای آینده در بیمارستان آستارا راه اندازی خواهد شد.
وی در خصوص زمان راه اندازی داروخانه شبانه روزی در حوالی بیمارستان شهید بهشتی آستارا، افزود: بیماران بستری بخش های مختلف می توانند داروهای خود را از داروخانه این واحد درمانی بدون پرداخت هزینه تهیه کنند، ولی بیماران سرپایی باید برای تهیه دارو به تنها داروخانه شبانه روزی مرکز شهر یا دیگر داروخانه ها مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: با پیگیری های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان آستارا امیدواریم تا پایان امسال داروخانه شبانه روزی در حوالی بیمارستان و بخش دیالیز در این واحد درمانی راه اندازی شود.
شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با ۶ مرکز بهداشتی، یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، یک مرکز درمانی در لوندویل، ۲۳ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.