تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1396 - 20:56
کد خبر : 21010

راه‌آهن آستارا – آستارا یک فرصت بی‌نظیر در تجارت جهانی است

راه‌آهن آستارا – آستارا یک فرصت بی‌نظیر در تجارت جهانی است

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: راه‌آهن آستارا – آستارا یک فرصت بی‌نظیر برای تکمیل کریدور شمال – جنوب در تجارت بین‌المللی است.

یونس رنجکش در دیدار  با سفیر کشور هندوستان در تهران که در شهر مرزی آستارا برگزار شد، ضمن خوش‌آمد گویی به سائوراب کومار اظهار داشت: کاهش مسافت و زمان حمل‌ونقل کالا و بار از طریق این راه‌آهن نقش مهمی در تبادلات اقتصادی و تجاری و مقرون‌به‌صرفه بودن آن در تجارت بین‌المللی دارد.

وی اضافه کرد: راه‌آهن آستارا-آستارا که به راه‌آهن قزوین – رشت – انزلی اتصال می‌باید از پروژه‌های مهمی است که دولت جمهوری اسلامی به‌شدت به دنبال تکمیل آن است.

وی افزود: تکمیل این پروژه در محدوده شهرستان مرزی بندر آستارا با همکاری جمهوری آذربایجان انجام می‌شود در آینده نقش مهمی در اقتصاد جهانی خواهد داشت.

وی گفت: در شهرستان آستارا نیز سیاست‌های محلی بر اساس سیاست‌های کلی دولت جمهوری اسلامی تدوین می‌شود و ما هم آمادگی داریم تا با توجه به موقعیت این شهرستان وجود ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌های اقتصادی، تجارت و گردشگری پذیرای سرمایه‌گذاران باشیم.

رنجکش همچنین در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه ایران و هندوستان  در زمینه تجارت و ارتباطات فرهنگی این دو کشور را نیز متذکر شد: مردمان دو کشور از نظر زبانی و فرهنگی نیز نزدیکی‌هایی با یکدیگر دارند و در طول تاریخ گذشته شاهد حضور و ارتباط شعرا و اهل  هنر و ادب دو کشور بوده‌ایم.

فرماندار آستارا به شاعر هندی‌زبان  بیدل دهلوی اشاره کرد و افزود: به‌رغم اینکه این شاعر اهل هند بود اما غزلیات و سبک زبانی که او در شعر فارسی داشته است در نزد شاعران ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین به جاذبه‌های مختلف استان گیلان و آستارا اشاره کرد ویژگی‌های این استان و آستارا را از ابعاد مختلف برای سفیر هندوستان تشریح کرد.

وی همچنین تاکید کرد: روابط اقتصادی ، تجاری و فرهنگی نقش مهمی در نزدیکی دولت  و ملت دارد و امیدواریم با ارتباطات تاریخی خوبی که بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و هندوستان وجود دارد  شاهد توسعه روابط بهتر در عرصه بین‌المللی باشیم.

سائوراب کومار سفیر کشور هندوستان در ایران نیز در این دیدار ضمن تشکر از فرماندار آستارا به روابط خوب و نزدیک دوکشور اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی خط آهن آستارا و اتصال آن به کریدور شمال-جنوب نقش مهمی در تجارت و ارتباطات  اقتصادی دو کشور خواهد داشت.

وی افزود: در سفر امروز خود به استان گیلان علاقه‌مند بوده است تا از نزدیک روند پیشرفت پروژه را ببیند و پس از دیدار از آستارا به بندرانزلی خواهد رفت تا ظرفیت‌های این شهر بندر را نیز مشاهده کند.

وی ادامه داد: پروژه‌ای که در آستارا شروع‌شده است بسیار خوب عمل شده و امیدواریم که به‌زودی شاهد تکمیل آن و به بهره‌برداری رسیدن آن باشیم زیرا این پروژه بسیار حائز اهمیت است و کشور هندوستان نیز می‌تواند از ظرفیت‌های آن در آستارا استفاده کند.

در این دیدار خدایی نماینده راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز توضیحاتی در خصوص چگونگی شکل‌گیری و تکمیل پروژه راه‌آهن  رشت-قزوین-انزلی آستارا و اتصال آن به آستارای آذربایجان توضیحاتی ارائه داد.

وی گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی همکاری با کشور هندوستان را در زمینه اتصالات ریلی و انتقال کالا و بار دارد.

در ادامه این دیدار از سوی فرماندار آستارا یک عدد گلیم بافته‌شده از صنایع‌دستی آستارا به سفیر هندوستان در تهران اهدا شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.